خبرگزاری کار ایران

درپی افزایش قیمت لوازم خانگی، مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح‌کرد:

به منظور کاهش هزینه‌های تولید، دولت از برخی درآمدهای خود چشم‌پوشی کند

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۸۰۷

مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به فاکتورهای موثر در قیمت نهایی لوازم خانگی در کشور گفت: دولت از برخی از درآمدهای خود در راه کاهش قیمت چشم پوشی نماید تا تعادل قیمتی در کالاهای لوازم خانگی برقرار شود.

به گزارش ایلنا، پرهام‌ور مدیرکل دفتر پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی ایران، گفت: در هیچ کشوری حمایتها از تولید بی قید و شرط نیست و اگر ممنوعیتی اعمال می‌شود دارای محدودیت زمانی چندساله است. و این مسئله موجب می‌شود تا تولیدکنندگان خود را برای رقابت با محصولات مشابه خارجی آماده نمایند.

پرهام‌ور با اشاره به افزایش دو برابری آمار کشفیات قاچاق لوازم خانگی گفت: بسیاری از هزینه‌هایی که تولیدکننده در عناوین گوناگون از جمله مالیات، ارزش افزوده عوارض و تعرفه مواد اولیه و بیمه کارگر و غیره به دولت میپردازد در نرخ نهایی محصول موثر است. لذا باید دولت از برخی از درآمدهای خود در این راه چشم پوشی نماید همچنین نیاز است که وزارت صمت بسیاری از وصولیهای خود را کاهش دهد تا تعادل قیمتی در کالاهای لوازم خانگی برقرار شود.

وی افزود: این مسئله از سوی ستاد مکاتبه شده و با توجه به انگیزه‌های وزارت صمت در کاهش هزینه‌ها امیدواریم تا یک‌سال آینده این طرح و برنامه ها به نتیجه برسد و شاهد افزایش رقابت پذیری تولیدات داخل باشیم.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز