خبرگزاری کار ایران

تازه‌ترین اشعار سیدعلی صالحی منتشر شد؛

نگران نباش؛ همه‌چیز درست خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۰۴

این مجموعه متشکل از سه دفتر است و شناسه‌های اصلی شعر صالحی، مانند مضامین اجتماعی، مخاطب گرفتن مردم، روایت روزمرگی‌ها و دردهای انسان امروزی، یادآوری ارزش‌های انسانی و… را دربردارد.

ایلنا: " نگران نباش؛ همه‌چیز درست خواهد شد " نام تازه‌ترین مجموعه شعر سیدعلی صالحی است که اخیرا از سوی نشر مروارید منتشر و بازار آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این مجموعه متشکل از سه دفتر است و شناسه‌های اصلی شعر صالحی، مانند مضامین اجتماعی، مخاطب گرفتن مردم، روایت روزمرگی‌ها و دردهای انسان امروزی، یادآوری ارزش‌های انسانی و… را دربردارد.

سخت نگیر

آرام‌باش

رویاهای روشن خود را مرور کن،

و نزدیک‌تر بیا

آدمی ادامه‌ی آرام آدمی‌ست،

و همین خوب است که آدمی

آدمی را دوست می‌دارد

صالحی در مقدمه‌ی این کتاب، تحت عنوان " از نانوشتن بی چه باید…! " اشاراتی دارد به معصلات و مصاعبی که روزگار و شرایط در زمانه‌ی ما برای جامعه و شاعران فراهم آورده. او تاکید دارد که در این شرایط نیز باید سرود و دل‌سرد نشد.

وی همچنین " برپاشوندگان واژه " را که بیشتر استعاره‌ای‌ست از شاعران، به سه قسم تقسیم می‌کند که عبارتند از:

" نخست آنان که سارقان فرصت مفت‌اند و نواله جوی هر دعوتی… دوم آن کرور کنار نشسته‌ی چشم به راه واژه‌اند که از پی پیر شدن، نومیدی خویش را در فروش فهم دیگران بازمی‌جویند به انک آسایشی… و سوم فهمیدگان، همواره بر کناره رانده‌گان بوده‌اند به زور تسمه‌ی منکران.

آن دو قبیله‌ی نخست بس است برای این ایام. سومین سربداران قلم، نوک نوشتن را به خون جگر خویش می‌زنند. سخت است هم بمانی و هم پاکٰ هم باشی و هم مستقل! "

دلم برای دیدن خیلی‌ها

لک زده است،

اما طوری آرام ترانه می‌خوانم

که فکر کنن

ساعتی شلوغی بازار تجریش است.

یعنی دلت برای خیلی چیزها لک می‌زند

و بی‌خودی به یاد می‌آوری

مثلا عشق هم برای خودش واژه‌ی خوشگلی‌ست.

هی…هی دوست من!

این ترانه را من سروده‌ام،

کجا برمی‌داری می‌بری برای خودت؟

" نگران نباش؛ همه‌چیز درست خواهد شد " در ۱۱۰۰ نسخه و با قیمت ۷۳۰۰ تومان از سوی نشر مروارید به بازار آمده و در دسترس علاقه‌مندان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز