خبرگزاری کار ایران

یک اتفاق تامل‌برانگیز:

رمانی که در بخش داستان کوتاه، نامزد جایزه‌ی هفت اقلیم شد!

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۹۸

فرید قدمی از اینکه رمان دومینانت نامزد بخش داستان کوتاه شده ابراز تعجب کرده و گفت: شاید داورها حتا کتاب را نخوانده‌اند که ببینند رمان است یا مجموعه داستان.

ایلنا: پایگاه ادبی - خبری هفت اقلیم امروز(۱۸ آبان) در خبری؛ برگزیدگان این جایزه‌ی ادبی را در دو بخش رمان و مجموعه داستان معرفی کرده است. اما نکته‌ی جالب این است که در میان اسامی مجموعه داستان‌ها، نام یک رمان دیده می‌شود!

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در این خبر آمده است: " از مجموع بیش از ۱۲۷ عنوان کتاب منتشر شده در سال ۹۱، هیئت داوران سومین دوره جایزه کتاب سال هفت اقلیم، ۱۴ رمان و ۹ مجموعه داستان را به عنوان آثار برگزیده، شایسته راه یابی به دور نهایی جایزه اعلام کرده است. "

این در شرایطی‌ست که هیات داوران متوجه نبوده‌اند کتاب " دومینانت، یا، مامان اون زنه رو که داره می‌دوئه می‌بینی؟ " / فرید قدمی / افراز، رمان است، نه مجموعه داستان. طبیعتا این اشتباه فاحش شبهات زیادی را پیش می‌آورد، مثل این شبهه که " چطور اعضای هیات داوران در خوانش‌ و بررسی‌های مکرر فرق بین مجموعه داستان و رمان را درک نکرده‌اند؟ "

فرید قدمی(نویسنده‌ی دومینانت) درحالیکه خود از خواندن این خبر متعجب شده بود، به خبرنگار ایلنا گفت: در ابتدا فکر کردم شاید اشتباه از خبرنگار باشد که خبر را کار کرده. اما بعد متوجه شدم این لیست از سوی سایت هفت اقلیم منتشر شده و اشتباه از خود آقایان است.

وی در پاسخ به این سوال که " فکر می‌کنید معنی و مفهوم این اشتباه چیست؟ "، اظهار داشت: واقعا نمی‌دانم. شاید داورها حتا کتاب را نخوانده‌اند که ببینند رمان است یا مجموعه داستان. فهرست کتاب را دیده‌اند و دوازده اسم لیست شده را، و نتیجه گرفته‌اند که مجموعه داستان است.

قدمی ادامه داد: خیلی عجیب است که هیات داوران کتابی را نامزد کرده‌ که متوجه نشده رمان است. با این حساب چگونه روی آن قضاوت کرده و رای داده‌اند؟

وی به شوخی گفت: شاید هم این از کرامات شخص من باشد!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز