خبرگزاری کار ایران

اعلام نتایج نهایی انتخابات رژیم صهیونیستی؛

ادامه بن‌بست اکثریت در کنست

asdasd
کد خبر : ۸۸۱۸۶۸

نتایج نهایی انتخابات اسرائیل نشان از آن دارد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر نتوانست اکثریت را در پارلمان از آن خود کند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه جوروزالم پست، نتایج نهایی انتخابات اسرائیل نشان از آن دارد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر نتوانست اکثریت را در پارلمان از آن خود کند. 

بنا به آمار اعلام‌شده از سوی کمیته انتخابات، بلوک دست راست توانست ۸۵ کرسی را از آن خود کند که سه کرسی کم‌تر از میزان لازم برای تشکیل اکثریت در ائتلاف است. 

از میان آرای ریخته شده به صندوق، بیش از ۵۶ درصد از مردم به لیکود و حزب آبی و سفید رای دادند. 

بنا بر آمار اعلام‌شده، حزب لیکود توانسته ۳۶ کرسی (۲۹ و ۴۸ صدم درصد آرا) را از آن خود کند. این در حالی است که حزب آبی و سفید نیز ۳۳ کرسی (۲۶ و ۵۹ صدم درصد) را به خود اختصاص داده است. این بدان معناست که پس از برگزاری سه انتخابات سراسری در یک سال گذشته، هیچ یک از اعضا هنوز نتوانسته‌اند به اکثریت قاطه دست یابند. 

گفتنی است که انتخابات اخیر باعث شد لیکود از زمان انتخابات ماه آوریل سه کرسی بیشتر به دست آورد. 

حزب فهرست مشترک نیز با موفقیتی چشمگیر توانست با ۱۲ و ۶۱ صدم درصد تعداد کرسی‌های خود را از ۱۳ به ۱۵ افزایش دهد. حزب ارتدوکس شاس نیز با هفت و ۷۰ صدم درصد آرا ۹ کرسی را همچو انتخابات پیشین به خود اختصاص داد. 

این در حالی است که حزب «اسرائیل خانه ما» تعداد کرسی‌هایش از هشت به هفت کاهش یافت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز