خبرگزاری کار ایران

کمیته حقوق بشر سازمان ملل:

گریز مردم از کشورهایشان در پی تغییرات اقلیمی می‌تواند تحت عنوان پناهجویی قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۰۲۲

کمیته حقوق بشر سازمان ملل برای نخستین‌بار اعلام کرد که گریز مردم از کشورهایشان در پی تغییرات اقلیمی می‌تواند تحت عنوان پناهجویی قرار بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی دویچه وله، کمیته حقوق بشر سازمان ملل برای نخستین‌بار اعلام کرد که گریز مردم از کشورهایشان در پی تغییرات اقلیمی می‌تواند تحت عنوان پناهجویی قرار بگیرد. این کمیته روز گذشته -‌سه‌شنبه- این خبر را اعلام کرد. 

این در حالی است که کمیته مذکور، پرونده فردی را که به خاطر زیر آب رفتن منزلش به نیوزیلند مهاجرت کرده بود رد کرد. 

«ایوانه تیتوآ»، ساکن کشور کیریباتی، معتقد بود که چون زیستگاهش به‌تدریج در پی بالا آمدن سطح دریا در حال نابودی و غرق شدن است، این حق را دارد که نیوزیلند بماند. وی معتقد است که خانواده‌اش از تهدید نبود آب پاکیزه و همچنین خشونتی که در پی کمبود زمین بالا گرفته رنج می‌برند. 

دیوان عالی ولینگتون در سال ۲۰۱۵ حکم داد که تهدیدی این فرد را در صورت بازگشت به موطنش تهدید نمی‌کند. 

کمیته حقوق بشر سازمان ملل در حکم روز گذشته خود اعلام کرد که گرچه حکم دیوان عالی ولینگتون قانونی بود، اما موارد مشابه را می‌توان در آینده حمل بر پناهجویی گذاشت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز