خبرگزاری کار ایران

سخنگوی نظامی عبدالمهدی خبر داد:

گفت‌و‌گوهای عراق و آمریکا برای بازبینی روابط امنیتی بین دو کشور

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۲۱۵

سخنگوی نظامی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز- شنبه- از وجود مذاکرات بغداد با واشنگتن برای بازبینی روابط امنیتی بین دو طرف خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم،‌ «عبدالکریم خلف»، سخنگوی «عادل عبدالمهدی»،‌ نخست وزیر مستعفی و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز- شنبه- اعلام کرد که واشنگتن و بغداد در حال مذاکره برای بازبینی روابط امنیتی بین دو کشور هستند.

وی گفت: «دولت عراق در حال حاضر با آمریکا درباره روابط امنیتی گفت‌وگو می­‌کنند و عراق ملاحظات و پینشهاداتی را در این باره دارد و تلاش خواهد کرد که هیچ موضوعی در تضاد با حاکمیت کشور نباشد».

وی در ادامه افزود: «یکی از پیشنهادات موجود این است که ناتو در عراق حضور داشته و حضور نیروهای آمریکابی نیز در چارچوب حضور ناتو باشد».

پارلمان عراق اوایل ماه جاری میلادی تصمیمی را برای پایان دادن به حضور نیروهای خارجی در خاک عراق گرفت و چند روز بعد نیز عبدالمهدی اعلام کرد که از «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا خواسته نمایندگانی را برای وضع مکانیزم اجرای قانون پارلمان و خروج امن نیروهای آمریکایی از عراق به این کشور اعزام کند.

«مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه­‌ای اعلام کرد: «در این مرحله، هر گروهی که به عراق اعزام شود باید بهترین ابزار را برای تأیید مجدد مشارکت استراتژیک ما، نه بحث در مورد خروج نیروها بررسی کند».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز