خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۵۶۴

آمادگی برای تسلیم شدن عناصر داعش در فیلیپین، نزدیک شدن یک توفان شدید به چین، بازداشت جمعی از علمای سعودی توسط دولت این کشور، دیدار مقامه‌ای ارشد دیپلماتیک روسیه و آمریکا، رای موافق نمایندگان مجلس عوام به لایحه دولت درباره برگزیت، افزایش تحریم‌ها علیه کره‌شمالی، تحقیقات بین‌المللی درباره نقض حقوق بشر در جنگ یمن، تظاهرات استقلال‌طلبان کاتالونیا، دستگیری ۸۱۶ مهاجر غیرقانونی در مناطق مرزی ترکیه، دیدار رئیس‌جمهوری ونزوئلا با نخست‌وزیر و رئیس‌ مجلس الجزائر و لغو موقت بخشی از فرمان ضد مهاجرتی رئیس‌جمهوری آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، ارتش فیلیپین اعلام کرد که برخی تروریست‌های وابسته به گروه تکفیری داعش در شهر مراوی و جنوب فیلیپین پس از سه و نیم ماه جنگ، آماده تسلیم شدن هستند.

- توفانی سهمگین موسوم به «تالیم» که بادهای خشن به حد طوفان ایرما در فلوریدا آمریکا دارد، در حال نزدیک شدن به چین است و صدها هزار نفر در حال ترک خانه‌هایشان هستند.

- دولت عربستان شماری از روحانیون برجسته این کشور را با توجه به پیش‌بینی‌های گسترده مبنی بر تصمیم «سلمان بن‌ عبدالعزیز» پادشاه عربستان به کناره‌گیری از قدرت به نفع پسرش «محمد سلمان» ولیعهد کنونی، در اقدامی که به نظر می‌رسد برای ساکت کردن مخالفان است، بازداشت کرد.

- «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه با «توماس شانون» دستیار وزیر خارجه آمریکا دیدار کرد و مراتب اعتراض مسکو به اقدام‌های واشنگتن علیه مراکز دیپلماتیک روسی در این کشور را اعلام کرده و گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده از طرف ایالات متحده علیه دیپلمات‌های روسی، چنین محدودیت‌هایی در مورد کارکنان مراکز دیپلماتیک آمریکا در روسیه اعمال می شود.

- نمایندگان مجلس عوام بریتانیا با اکثریت آرا به لایحه پیشنهادی دولت برای خروج از اروپا در این کشور رای موافق دادند.

- اعضای شورای امنیت پس از بحث و بررسی قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره‌شمالی، به اتفاق آرا به افزایش تحریم ها علیه این کشور رای مثبت دادند.

- کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار تحقیقات بین‌المللی در باره نقض حقوق بشر در جنگ یمن شد.

- استقلال طلبان کاتالونیا به مناسبت روز ملی‌ ایالت کاتالونیا با شعار «رای خواهیم داد» تظاهرات کردند و خواهان برگزاری همه‌پرسی‌ جدایی از اسپانیا برای روز اول اکتبر شدند.

- رسانه‌های ترکیه از دستگیری ۸۱۶ مهاجر غیرقانونی در مرزهای غربی و سواحل جنوبی و شمالی این کشور در دریای مدیترانه و دریای سیاه خبر دادند.

- «نیکولاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا پس از دیدار رئیس مجلس و نخست‌وزیر الجزایر گفت: ما همراه با کشورهای دیگر به تلاش برای عادلانه شدن قیمت نفت در بازارهای جهانی ادامه می‌دهیم.

- یک قاضی دیوان عالی آمریکا با لغو موقت رای دادگاه استیناف حکم داد که بخشی از فرمان ضد مهاجرتی ترامپ به اجرا گذاشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز