خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۳۴۹۵

کمک فوری کویت به مسلمانان روهینگیا، افزایش گشت‌های دریایی برای یافتن پناهندگان فراری روهینگیا، هشدار کره‌شمالی به آمریکا، ژاپن و کره‌جنوبی، حمله توپخانه‌ای به غرب یمن،‌ درگیری میان نظامیان اسرائیلی و معترضان فلسطینی، اعتراض مسلمانان ساکن اتریش به کشتار مسلمانان روهینگیا، انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده در پایتخت اکراین، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه آذربایجان برای مسلمانان روهینگیا و تظاهرات سراسری مردم پاکستان در اعتراض به کشتار مسلمانان روهینگیا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، کویت اعلام کرد که یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کمک فوری به مسلمانان «روهینگیا» در میانمار که در پی خشونت‌های اخیر در شرایط سختی به سر می‌برند، اختصاص داده است.

- مالزی گشت‌های دریایی را با احتمال مواجه شدن با هجوم پناهندگان روهینگیایی به این کشور پس از فرار این اقلیت قومی از میانمار به دلیل آزار و شکنجه افزایش داد.

- کره شمالی به ژاپن، آمریکا و کره‌جنوبی هشدار داده است که اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور می‌تواند تبعات ناخوشایندی برای آنها داشته باشد.

- بر اثر حمله توپخانه‌ای مزدوران سعودی به مناطق مسکونی شهر تعز در غرب یمن دو کودک کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

- نظامیان رژیم صهیونیستی با معترضان به اخراج یک خانواده فلسطینی از منزل‌شان در قدس شرقی درگیر شدند و دست کم چهار نفر از آنان را دستگیر کردند.

- صدها نفر از مسلمانان ساکن اتریش از ملیت‌های مختلف برابر ساختمان سازمان ملل در وین تجمع و نسبت به سرکوب مسلمانان روهینگیا میانمار اعتراض کردند.

- بر اثر انفجار خودرو در مرکز کی یف پایتخت اوکراین یک نفر کشته و یک نفر دیگر به شدت مجروح شد.

- جمهوری آذربایجان روز جمعه کمک های انسان‌دوستانه برای آوارگان مسلمان میانماری اسکان یافته در بنگلادش ارسال کرد.

- هزاران نفر از مردم شهرهای سراسر پاکستان از جمله اسلام آباد، بعد از مراسم نماز جمعه، برای اعلام خشم خود نسبت به نسل‌کشی اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار و ابراز همدری با این اقلیت مسلمان، در میان تدابیر شدید امنیتی، دست به تظاهرات زدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز