خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۸۶۷

قطع روابط تجاری آمریکا با شرکای تجاری کره‌شمالی، رزمایش نظامی ناتو در گرجستان، جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل، دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه قطر و فرانسه، سفر معاون وزیر خارجه بریتانیا به اقلیم کردستان عراق، شهادت یک فلسطینی دیگر در زندان‌های اسرائیل، تهدید وزیر دفاع آمریکا علیه کره‌شمالی، سفر وزیر خارجه اندونزی به میانمار برای بررسی اوضاع مسلمانان این کشور و گفت‌وگوی وزیر خارجه کره جنوبی با مسئولان اروپایی و آمریکایی درباره کره‌شمالی از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در واکنش به آزمایش هسته‌ای جدید کره‌‌شمالی در صفحه توئیتر خود نوشت: در کنار دیگر گزینه‌ها، قطع همه روابط تجاری با کشورهایی را بررسی می‌کنیم که با کره شمالی تجارت می‌کنند.

- رزمایش نظامی چند ملیتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی مراسمی با حضور «گئورگی مارگولاشویلی» رییس جمهوری گرجستان در پایگاه نظامی «اورفولو» در این کشور آغاز شد.

- هیات نمایندگی دائمی آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد شورای امنیت این سازمان صبح روز دوشنبه به وقت محلی برای بررسی آزمایش هسته‌ای جدید کره شمالی تشکیل جلسه می‌دهد.

- «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امورخارجه قطر در دیدار با «جان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود از همکاری امنیتی پاریس – دوحه ابراز خرسندی کرد.

- «الستر برت» معاون وزیر خارجه انگیس در امور خاورمیانه وارد فرودگاه اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق شد و براساس برنامه اعلام شده با «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم دیدار خواهد کرد.

- «رائد الصاحی» جوان اسیر فلسطینی بر اثر شدت جراحت ناشی از بازداشت وی در بیمارستانی در بیت المقدس به شهادت رسید.

- «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا پس از شرکت در نشستی دولتی با موضوع کره شمالی، با تاکید بر اینکه «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده خواستار گزارشی از گزینه‌های نظامی موجود بر ضد پیونگ یانگ شده است، گفت: به هر تهدیدی از جانب کره‌شمالی که متوجه آمریکا، متحدانش یا مناطق تحت اداره آن از جمله گوام شود، یک پاسخ بزرگ نظامی خواهیم داد.

- «جوکو ویدودو» رئیس‌جمهوری اندونزی، «رتنو مرسودی» وزیر امورخارجه این کشور را برای رایزنی با «آنگ سان سوچی» رهبر ملی میانمار راهی این کشور کرد.

- وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه این کشور با همتایان آمریکایی، ژاپنی و همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره ششمین آزمایش اتمی کره شمالی تلفنی گفت‌وگو کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز