خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۰۷۹۰

گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر پایبندی ایران به برجام، وقوع زمین‌لرزه در سواحل اندونزی، مواضع رئیس‌جمهوری روسیه درباره تنش‌های شبه‌جزیره کره، تبریک عید سعید قربان توسط نخست‌وزیر بریتانیا، آمادگی عراق برای آغاز عملیات‌های دیگر علیه داعش در این کشور، دیدار نخست‌وزیران لبنان و فرانسه، پرواز بمب‌افکن‌های آمریکا بر فراز شبه جزیره کره، افشای نقشه داعش برای حمله به شهرهای مرزی لبنان، تجهیزات آمریکایی در اختیار گروه تروریستی داعش از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

به گزارش ایلنا، به دنبال گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به برجام، مشاور سیاست خارجی ‏سناتور «برنی سندرز» گفت که «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل هیچ اطلاعات و سند معتبری علیه ایران ندارد.‏

- مرکز لرزه‌نگاری آمریکا اعلام کرد: زمین لرزه‌ای به بزرگی شش و دو دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) سواحل سوماترای غربی اندونزی را لرزاند.

- «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه شبه جزیره کره در آستانه یک جنگ بزرگ قرار گرفته است، تاکید کرد که مسکو معتقد است سیاست افزایش فشار علیه کره‌شمالی با هدف دست کشیدن این کشور از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی خود، اشتباه و بیهوده است.

- «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس ضمن تبریک عید سعید قربان تصریح کرد که این روز، روز گرامیداشت عزم حضرت ابراهیم (ع) در ایثار برای دینش است.

- سخنگوی عملیات مشترک ارتش عراق در بیانیه‌ای با تاکید بر این که نیروهای عراقی می‌توانند چندین عملیات را به صورت همزمان آغاز کنند، افزود: پس از تلعفر، دو گزینه وجود دارد، نخست «الحویجه» و دوم «بخش میانه فرات» است.

- «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان با «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه دیدار و با حضور در جمع خبرنگاران گفت که یکی از اهداف سفرش به پاریس بررسی راه‌حل‌های معضل پناهجویان سوری است تا هم لبنان و هم پناهجویان از آن بهره مند شوند.

- بمب‌افکن‌های آمریکا همزمان با افزایش تنش‌ها با کره‌شمالی، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند.

- واحد الاعلام الحربی وابسته به مقاومت حزب‌االله ویدیویی را منتشر کرد که نشان می‌دهد تروریست‌های داعش نقشه حمله به شهرهای مرزی این کشور را در سر داشتند.

- گروهی از تروریست های ضدسوری تسلیم شده اعلام کردند که تروریست‌های گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه تحت حمایت آمریکا با اطلاع فرماندهان این گروه تروریستی انواع جنگ افزارها را به تروریست‌های داعشی فروخته‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز