خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۲۸۲۴۰

جدیدترین اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران، تحریم‌ آمریکا علیه ونزوئلا، ایجاد سامانه پدافند هوایی مشترک روسیه و سوریه، محکومیت اقدام‌های اسرائیل در تخریب اماکن متعلق به فلسطینیان توسط اتحادیه اروپا، دستگیری یک فرد به ظن حمله به نگهبانان کاخ باکینگهام، حمله با سلاح سرد به نیروهای امنیتی در بلژیک، آزمایش موشکی کره‌شمالی در نزدیکی دریای ژاپن، آمار نهایی حمله به مسجد امام زمان(عج) در کابل، درگیری شدید میان نیروهای امنیتی و معترضان هندی و دستگیری عاملان هک کردن خبرگزاری قطر از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ضمن قدردانی از فعالیت‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی، مدعی شد این نهاد اختیارات محدودی در بازرسی از تاسیسات نظامی ایران دارد و واشنگتن می‌خواهد آژانس در اجرای وظایف خود قاطعیت بیشتری به خرج دهد.

- کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ در پی تهدیدهای اخیر خود سرانجام با صدور یک فرمان، دولت ونزوئلا را یک دولت دیکتاتور خوانده و این کشور را برای نخستین بار مورد تحریم اقتصادی قرار داده است.

- روسیه و سوریه سامانه پدافند هوایی مشترک برای حمایت از  حریم هوایی سوریه ایجاد کرده‌اند.

- نمایندگی‌های اتحادیه اروپا در شهرهای «رام الله» و «بیت المقدس» با انتشار بیانیه‌ای، اقدام‌های رژیم صهیونیستی در تخریب دو باب مدرسه فلسطینیان در بیت‌المقدس و کرانه باختری را محکوم کردند.

- پلیس لندن اعلام کرد، فردی مسلح به چاقو به ظن حمله به مأموران پلیس در مقابل کاخ باکینگهام دستگیر شده است.

- یک فرد مهاجم در مرکز شهر بروکسل با سلاح سرد به دو مامور پلیس حمله و آنها را مجروح کرد، پلیس بلژیک اعلام کرد فرد مهاجم مورد اصابت گلوله نیروهای پلیس قرار گرفته است.

- فرماندهی ناوگان نیروی دریایی آمریکا در اقیانوس آرام از آزمایش سه موشک بالستیک کره‌شمالی در نزدیکی دریای ژاپن خبر داد.

- وزارت کشور افغانستان اعلام کرد در حمله تروریستی عناصر تروریست گروه داعش به مسجد امام زمان (عج) در منطقه «خیرخانه» واقع در شمال کابل، ۱۴ نفر شهید و ۳۸ نفر دیگر زخمی شده‌اند. از سوی دیگر منابع بیمارستانی اعلام کرده‌اند پیکر بیش از ۲۰ نفر به بیمارستان های کابل انتقال یافته است.

- پلیس ایالت «هاریانا» در شمال هند اعلام کرد براثر درگیری میان پلیس و معترضان در ایالت های هاریانا و پنجاب در شمال هند ۲۸ نفر کشته و ۲۰۰ نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

- دادستان کل قطراعلام کرد که بخش‌های امنیتی ترکیه پنج نفر که در هک کردن خبرگزاری رسمی قطر (قنا) دست داشته‌اند را دستگیر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز