خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۴۷۶

تصمیم آمریکا برای خروج از پیمان تجاری با کره‌جنوبی، کمک آمریکا به فرار تروریست‌های داعشی از تلعفر، آزادسازی شهرک عقیربات سوریه از اشغال داعش، زمین لرزه در آمریکا، آتش‌سوزی وسیع در ایالات متحده آمریکا، ساخت بمب‌هیدروژنی توسط کره‌شمالی، سخنان سفیر جدید روسیه در آمریکا درباره روابط دو کشور، پیشروی سریع نیروهای سوری به سوی شهر دیرالزور و ادامه حمله عربستان سعودی به مناطق مسکونی یمن از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، با اوج  گرفتن تنش در شبه جزیره کره، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا از مشاوران خود خواسته برای خروج از پیمان تجاری با کره‌جنوبی که متحد واشنگتن در منطقه است، آماده شوند.

- «جعفر الحسینی» سخنگوی «گردان های حزب الله عراق» از نقش آمریکایی ها و همچنین «مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق در خروج سرکردگان داعش از تلعفر خبر داد و اعلام کرد که اطلاعات دقیقی در باره کمک‌های آمریکا به گروه تروریستی داعش در تلعفر وجود دارد.

- ارتش سوریه عناصر گروه تروریستی داعش  را از شهرک مهم و راهبردی «عقیربات» در بخش شرقی استان حماه بیرون راند.

- زمین لرزه‌ای به قدرت پنج و سه دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) جنوب شرق ایالت «آیداهو» آمریکا واقع در غرب این کشور را لرزاند.

- درپی آتش سوزی بیش از پنج هزار هکتار از جنگل های کوهستانی در شهر لس آنجلس آمریکا، مقام‌های محلی اقدام به تخلیه بیش از ۷۰۰ خانه کردند.

- کره‌شمالی از ساخت یک بمب هیدروژنی جدید خبر داد که رهبر این کشور از نصب آن بر روی یک موشک قاره پیما بازدید کرده است.

- «آناتولی آنتونف» سفیر جدید روسیه در آمریکا همزمان با آغاز مسئولیت خود ضمن اشاره به روابط بسیار تیره دو کشور، گفت: بهتر است دیپلمات‌ها پشت میز مذاکره سخن بگویند تا نظامیان از نشانه‌گیر تفنگ هم را هدف بگیرند.

- ارتش سوریه با ادامه پیشروی در مناطق غربی استان دیرالزور به ۳۰ کیلومتری مرکز محاصره شده این استان رسید.

- در حمله هوایی جنگنده‌های عربستان سعودی به یک منزل مسکونی در استان «حجه» واقع در غرب یمن سه نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز