خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۱۰۶۰

هشدار دبیر کل سازمان ملل درباره وقوع فاجعه انسانی میانمار، حمله موشکی ارتش یمن به مواضع مزدوران عربستانی، درخواست ترکیه از بنگلادش برای بازگشایی مرز خود به روی مسلمانان روهینگیا، اعتراض صدراعظم آلمان به ترکیه، موضع‌گیری ترکیه در خصوص مسلمانان روهینگیا، دیدار وزیر خارجه قطر با مقام‌های اتحادیه اروپا، درگیری میان نظامیان صهیونیست و فلسطینیان، حمله تروریستی عناصر بوکوحرام در مرز نیجریه و کامرون، واکنش نخست‌وزیری لبنان به ادعای همتای اسرائیلی خود از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می رود.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای درباره خشونت ها در استان عمدتا مسلمان‌نشین راخین در شمال غرب میانمار ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتن‌داری برای جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این منطقه شد.

-یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع نیروهای «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را در استان مارب هدف قرار دادند که بر اثر این حمله هفت نفر از نیروهای منصور هادی کشته و ۱۲ نفر دیگر زخمی شدند..

-«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه خواستار بازگشایی مرزهای بنگلادش به روی مسلمانان روهینگیای میانمار شد و تصریح کرد که ترکیه آماده است هزینه اسکان و خدمات پناهجویان آراکان را پرداخت کند.

-«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز جمعه از بازداشت دو شهروند آلمانی دیگر در ترکیه به شدت انتقاد کرد و اعلام کرد که احتمال می‌رود برلین در روابطش با آنکارا تجدید نظر کند.

-«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که موضوع کشتار مسلمانان روهینگیای میانمار را به هر شکل ممکن در سطح جهان مطرح و پیگیری خواهد کرد، حتی اگر کسی از این حوادث سخن به میان نیاورد.

-«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر در بروکسل با مقام‌های اتحادیه اروپا و بلژیک درباره مسائل منطقه‌ای از جمله بحران دیپلماتیک منطقه خلیج فارس و روابط با ایران گفت‌وگو کرد.

-نظامیان صهیونیست عصر جمعه با حمله به تظاهرات مردم فلسطین در کرانه باختری شماری را زخمی و بازداشت کردند. 

-عناصر گروه تروریستی بوکوحرام با حمله به اردوگاه آوارگان نیجریه ای در مرز این کشور و کامرون دستکم ۱۱ نفر را کشتند.

-«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان در پاسخ به ادعای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اسرائیلی‌ها خوب می دانند که در لبنان کارگاه ساخت موشک وجود ندارد. آنها همیشه دست به این گونه تبلیغات گمراه‌کننده می‌زنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز