خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۷۵۳

پیام تبریک رئیس‌جمهوری روسیه به همتای سوری خود برای شکست حصر دیرالزور، لغو قانون داکا توسط رئیس‌جمهوری آمریکا، مین‌گذاری مناطق مرزی میانمار و بنگلادش توسط ارتش میانمار، رزمایش نظامی نیروی دریایی کره‌جنوبی، محکومیت جنایت نظامیان میانمار توسط کانادا، ، سفر نخست‌وزیر اسرائیل به آمریکای لاتین، گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر انگلیس و رئیس‌جمهوری آمریکا، راهپیمایی اعتراض‌آمیز در نیویورک، هشدار سازمان ملل درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا، رزمایش نظامی مشترک میان مصر و آمریکا و گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و آمریکا از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با ارسال پیامی به «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، پایان محاصره سه ساله دیرالزور و شکست گروه تروریستی داعش در این منطقه را تبریک گفته و اعلام کرد: این موفقیت گام مهمی برای آزادی سوریه از وجود تروریست‌ها است.

- «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا قانون «داکا» را که از اخراج حدود ۸۰۰ هزار مهاجر غیرقانونی پیش گیری می‌کرد، لغو کرد.

- مسئولان دولت بنگلادش گفتند که میانمار از سه روز پیش بخشی از مرزهای خود با این کشور را برای جلوگیری از بازگشت مسلمانان روهینگیا که از خشونت‌های اخیر در میانمار به بنگلادش گریخته‌اند، مین‌گذاری کرده است.

- با بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره پس از آزمایش اتمی روز یکشنبه گذشته کره‌شمالی، نیروی دریایی کره‌جنوبی نیز در این منطقه رزمایش نظامی برگزار کرد.

- کانادا حملات وحشیانه علیه مسلمانان «روهینگیا» توسط نظامیان میانمار را محکوم کرد و خواستار دفاع از غیرنظامیان برابر این حملات شد.

- «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سفری پنج روزه به منطقه آمریکای لاتین از کشورهای آرژانتتین، کلمبیا و مکزیک دیدار می‌کند که این نخستین حضور نخست‌وزیر این رژیم در منطقه خواهد بود.

- «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، خواستار اقدام سریع علیه کره شمالی شد و اطمینان داد با آمریکا، شرکای بین المللی و اتحادیه اروپا برای فشار اقتصادی بیشتر علیه این کشور همکاری کند.

- در جریان تازه‌ترین اعتراض‌ها به برنامه ‏ضدمهاجرتی ترامپ، صدها نفر در شهر نیویورک آمریکا دست به ‏راهپیمایی زدند که در جریان آن ده‌ها نفر از معترضان توسط پلیس ‏بازداشت شدند.‏

- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به ادامه حملات اخیر علیه مسلمانان روهینگیا هشدار داد و اعلام کرد که خشونت در میانمار امنیت منطقه را برهم می‌زند.

- سرهنگ «تامر الرفاعی » سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد که مصر از دهم سپتامبر رزمایش نظامی مشترکی با آمریکا به مدت ۱۰ روز برگزار می کند.

- «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مذاکره تلفنی با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود اعلام کرد که برای مساله شبه جزیره کره نباید از نیروی نظامی استفاده کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز