خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۹۷

سخنان نماینده روسیه در سازمان ملل درباره بحران شبه جزیره کره، محکومیت آزمایش هسته‌ای کره‌شمالی در شورای امنیت، هشدار مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا درباره اوضاع یمن، بررسی برجام در دیدار مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، لغو محدودیت‌ وزن کلاهک‌های موشکی کره‌جنوبی در توافق روسای جمهوری این کشور و آمریکا، تاکید مسئول سیاست‌ خارجی اتحادیه اروپا بر حل مسالمت‌آمیز بحران شبه‌جزیره کره، بازجویی از سه مقام ارشد اسرائیل در ارتباط با پرونده فساد مالی و تاکید رهبر حزب کنگره ملی یمن بر عدم وجود اختلاف با انصارالله از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد، تحریم‌ها را ابزاری ناکارآمد برای حل بحران شبه جزیره کره دانست و اعلام کرد: تنها راه حل این بحران، بازگشت به مذاکره و تلاش های میانجی‌گرانه سازمان ملل است.

- در پایان جلسه اعضای شورای امنیت سازمان ملل که به پیشنهاد آمریکا و چند کشور دیگر در واکنش به آزمایش هسته‌ای کره شمالی برگزار شد، کشورهای عضو فقط بیانیه‌هایی در محکومیت این اقدام خوانده شد.

- «دیوید بیزلی» مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا با اشاره به شرایط بسیار وخیم انسانی در یمن، اعلام کرد که عربستان باید نیازهای انسانی یمن را به دلیل حمله به این کشور، تامین کند.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در حاشیه کنفرانسی در اسلوونی روند اجرای برجام را بررسی کردند.

- سئول در بیانیه‌ای اعلام کرد که «مون جائه این» رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا توافق کردند که محدودیت وزن کلاهک‌های موشکی کره‌جنوبی را لغو کنند.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در یک کنفرانس سیاسی در اسلوونی با بیان اینکه کره شمالی با آتش بازی می‌کند، تاکید کرد که تنش‌های شبه جزیره کره، راه حل نظامی ندارد.

- پلیس رژیم صهیونیستی درخصوص فساد مالی در جریان خرید زیردریایی از آلمان از سه مقام ارشد این رژیم بازجویی کرد.

- «علی عبدالله صالح» رهبر کنگره ملی یمن و رئیس‌جمهوری سابق این کشور گفت: اختلافی با جنبش انصارالله نداریم و ائتلاف با آن‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز