خبرگزاری کار ایران

ویکی لیکس:

کشف اسناد پاناما، حمله رسانه‌ای به روسیه و پوتین است

asdasd
کد خبر : ۳۶۰۲۳۷

پایگاه ویکی لیکس اعلام کرد که هدف افشای اسناد پاناما حمله به روسیه و شخص رئیس‌جمهوری این کشور بوده‌ است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، ویکی لیکس اعلام کرد که افشاگری اوراق منسوب به اسناد پاناما نشان می‌دهد که نقشه‌های مالی برون مرزی توسط آمریکا حمایت شده‌است.

بنا بر اعلام ویکی‌لیکس، این افشاگری، یک حمله اطلاعاتی به روسیه و بیشتر از آن شخص« ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه است.

ویکی‌لیکس در یک پیام توئیتری نوشت که این رسوایی درباره اسناد موسسه حقوقی پانامایی «موساک فونسکا»، توسط مرکز تحقیقات فساد مالی و جرائم سازمان یافته آمریکا ترتیب داده شده بود.

ویکی لیکس همچنین اعلام کرد که  افشای اسناد پاناما توسط آژانس توسعه بین‌الملل آمریکا و بنیاد «جورج سوروس» مورد حمایت مالی قرار گرفته‌ است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که دولت این کشور مشتاقانه بر بررسی فعالیت‌های غیرقانونی از جمله نقض قوانین مالیاتی یا تحریم‌های  آمریکا با استفاده از هر دو منابع اطلاعاتی –دولتی و غیردولتی-  متمرکز شده‌است.

مجلات آلمانی به طور خاص از « شی جین پینگ» رئیس جمهور چین، «پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین ، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، «سلمان بن عبد العزیز»  پادشاه عربستان سعودی، «ایان کامرون» پدر «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و تعدادی از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین نام برده‌اند.

موساک فونسکا، از معتبر دانستن اطلاعات موجود در افشاگری‌ها خودداری کرده و خبرنگاران را به دسترسی غیرمجاز به اسناد خصوصی اش متهم کرده است. این موسسه هشدار داده است که استفاده از داده‌هایی که از راه‌های غیرقانونی به دست آمده جرم بوده و بدون تردید به از راهکارهای قانونی مورد پیگرد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز