خبرگزاری کار ایران

جدایی‌طلبان اوکراینی ضرب‌الاجل دولت را نادیده گرفتند

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۶۴۰

با وجود ضرب‌الاجل دولت موقت، مخالفان مسلح پرچم‌های روسیه را از ساختمان‌های ساختمان‌های دولتی و پاسگاه‌های پلیس پایین نیاورده‌اند.

جدایی‌طلبان شرق اوکراینکه حداقل در شش شهر این منطقه ساختمان‌های دولتی و پاسگاه‌های پلیس را تحت کنترل دارند، ضرب‌الاجل دولت موقت اوکراین برای تخلیه این ساختمان‌ها را نادیده گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «اولکساندر تورچینوف» رئیس‌جمهوری موقت اوکراین روز گذشته اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور برای یک عملیات تمام عیار «ضدتروریستی» در شرق کشور آماده می‌شوند. وی هشدار داد که کی‌یف اجازه نخواهد داد آنچه در کریمه اتفاق افتاد، دوباره تکرار شود.

حال با وجود ضرب‌الاجل دولت موقت، مخالفان مسلح پرچم‌های روسیه را از این ساختمان‌ها پایین نیاورده‌اند. جدایی‌طلبان در «هورلیوکا» شهر دیگری در منطقه دونتسک در شرق اوکراین نیز به یک پاسگاه پلیس حمله کرده‌اند.

شب گذشته و پیش از ضرب‌الاجل کی‌یف شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک نشست اضطراری بحران اوکراین را بررسی کرد. این جلسه نتیجه ملموسی در پی نداشت.

«سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، در این جلسه روسیه را متهم کرد که ناآرامی‌های جاری در شرق اوکراین را سازماندهی کرده است.

وی گفت: «می‌دانیم که چه کسی پشت این وقایع است. در واقع، تنها کشور در این منطقه که توانایی اقدام‌های نظامی هماهنگ را دارد، روسیه است.»

اما «ویتالی چورکین» نماینده روسیه در سازمان ملل متحد با رد اتهام‌های آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد که این نشست فرصتی است برای غرب تا از بروز جنگ داخلی در اوکراین جلوگیری کند.

وی گفت: «کیف باید توسل به زور علیه شرق اوکراین را متوقف و گفت‌ئگوی واقعی را آغاز کند.»

بر اساس این گزارش، امروز ممکن است روزی سرنوشت‌ساز در تاریخ اوکراین باشد، با این حال ضرب‌الاجل‌های مشابه پیش از این نیز بدون اقدام عملی جدی وضع شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز