خبرگزاری کار ایران

ابراز نگرانی گوترش نسبت به تشدید بحران انسانی در رفح

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۴۶۱

دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تشدید بحران انسانی در شهر رفح در جنوب غزه ابراز نگرانی کرد و گفت که تمدید عملیات اسرائیل در این منطقه پیامدهای «فاجعه‌بار» خواهد داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به تشدید بحران انسانی در شهر رفح در جنوب غزه ابراز نگرانی کرد و گفت که تمدید عملیات اسرائیل در این منطقه پیامدهای «فاجعه‌بار» خواهد داشت.

وی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که رفح جایی است که صدها هزار فلسطینی در جست‌وجوی ناامیدانه برای امنیت در آن تحت فشار قرار گرفته‌اند. 

گوترش با تأکید بر این وضعیت وخیم رفح یک «کابوس انسانی با عواقب ناگفته منطقه‌ای» است، فورا خواستار «آتش‌بس فوری بشردوستانه و آزادی بی‌قید و شرط همه گروگان‌ها» شد.

دو مقام اسرائیلی به سی‌ان‌ان گفتند که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل و دیگر مقام‌های بلندپایه این رژیم، نگرانی در مورد گسترش احتمالی عملیات نظامی اسرائیل به رفح را مطرح کرد.

رفح جایی است که هزاران غیرنظامی آواره با تشدید جنگ در شمال غزه به آنجا گریختند و به آرامی مسیر خود را به سمت جنوب طی کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز