خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

موضوع حضور نیروهای حافظ صلح در قره‌باغ را با آذربایجان بررسی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۴۵۸

معاون وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو و باکو موضوع حضور نیروهای حافظ صلح در قره‌باغ را بررسی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی،  «میخائیل گالوزین»، معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که در پی به رسمیت شناختن حاکمیت آذربایجان بر قره‌باغ از سوی ارمنستان، مسکو در حال مذاکره درباره همه مسائل مربوط به حضور نیروهای حافظ صلح دراین منطقه با باکو است.

گالوزین گفت: «گروهی از نیروهای حافظ صلح روسیه بر اساس بیانیه سه‌جانبه رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان که در ۹ نوامبر ۲۰۲۰ امضا شد، در منطقه درگیری در قره‌باغ مستقر شدند».

وی افزود: «هیچ کس این سند را لغو نکرده است و در آن تصریح شده است که نیروهای حافظ صلح ما به مدت ۵ سال یعنی تا نوامبر ۲۰۲۵ با امکان تمدید در منطقه باقی بمانند».

این مقام روس ادامه داد: «البته پس از تصمیم رهبری ارمنستان مبنی بر به رسمیت شناختن حاکمیت آذربایجان بر قره‌باغ که در اجلاس سران تحت حمایت اتحادیه اروپا و از نشست پراگ در اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شد، وضعیت میدانی به شدت تغییر کرد».

وی تاکید کرد که روسیه بر این اساس تمام موضوعات مربوط به حضور نیروهای حافظ صلح در قره باغ را منحصرا با طرف آذربایجانی مورد بحث قرار خواهد داد و این امر در یک فضای سازنده و بر اساس احترام متقابل انجام خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز