خبرگزاری کار ایران

دیدار وزیر دفاع روسیه با مقام‌های آذربایجان در باکو

asdasd
کد خبر : ۹۹۹۱۵۷

وزیر دفاع روسیه با رئیس‌جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و درباره روند اجرای بیانیه قره‌باغ بحث و گفت‌و‌‌گو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه با «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهوری آذربایجان در باکو دیدار و روند اجرای بیانیه سه‌جانبه درباره قره‌باغ را بررسی کرد. 

شویگو در این دیدار که با حضور همتای آذربایجانی خود برگزار شد، ابراز اطمینان کرد که پایبندی به سیستم آتش‌بس در قره‌باغ در آینده نیز ادامه خواهد داشت. 

وی گفت: «هنوز زمان زیادی از صدور بیانیه سه‌جانبه توسط رهبران روسیه، آذربایجان و ارمنستان نگذشته است اما نیروهای حافظ صلح در مواضع تعیین شده در ۲۳ نقطه کنترل مستقر شده‌اند. نیروها بر مسیرهای اصلی برای تضمین امنیت در خط تماس و روند بازگشت آوارگان آغاز شده است.» 

شویگو در ادامه افزود: «اقدامات تا‌کنون نتیجه مطلوب را داده و یایبندی به آتش‌بس حفظ شده است و من مطمئن هستم که این موضوع به همین منوال ادامه خواهد داشت.» 

علی‌اف نیز تاکید کرد که بیانیه سازش با موفقیت اجرا شده و این نشان می‌دهد که باکو و ایروان آماده کاهش تنش هستند.

شویگو پیش از این با مقامات ارمنستان در ایروان دیدار و بر اراده روسیه برای جلوگیری از خونریزی در قره‌باغ تاکید کرد. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز