خبرگزاری کار ایران

حمیدتی:

جهان به تحولات سودان نگاه مثبت داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۴۵۶

فرمانده نیروهای واکنش سریع در سودان از تسلط بر شهر «مدنی» در این کشور توسط نیروهای خود خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد حمدان دقلو»، «حمیدتی»، فرمانده نیروهای واکنش سریع در سودان امروز - سه شنبه- اعلام کرد که نیروهای وی توانستند پیروزی تاریخی جدیدی را رقم زده و  فرمانده لشکر یکم پیاده نظام و شهر «مدنی» مرکز ایالت «الجزیره» را از دست بقایای رژیم منقرض شده آزاد کنند.

حمیدتی در حساب کاربری ایکس نوشت:‌ «نیروهای واکنش سریع بر اساس اطلاعات دقیق مبنی بر اینکه فرماندهی نیروهای مسلح با هماهنگی سران قدیم رژیم، نیرویی متشکل از ده ها هزار سرباز را برای حمله به نیروهای واکنش سریع در خارطوم بسیج کرده است، تصمیم گرفتند به سمت مقر لشکر یکم پیاده حرکت کنند». 

وی افزود: «غیرنظامیان در شهر مدنی و سراسر ایالت الجزیره در امنیت، آرامش و امنیت خواهند ماند و نیروهای واکنش سریع از همه شهروندان، اموال و آبروی آنها محافظت خواهند کرد».

حمیدتی در ادامه از همه کسانی که از ترس درگیری شهر را ترک کرده‌اند، خواست که در سلامت کامل به خانه‌های خود بازگردند.

وی گفت: «نیروهای واکنش سریع مدیریت شهر مدنی و ایالت الجزیره و اداره امور آن را به بزرگان شهر و ایالت که با عناصر رژیم سابق ارتباطی ندارند، واگذار می‌کند». 

 وی از اعضای جامعه بین‌المللی به‌ویژه دوستان سودان و کشورهای همسایه خواست تا با تحولات روز سودان برخورد مثبت داشته باشند، زیرا این تحولات فرصتی برای تغییر و ساخت یک دولت دموکراتیک واقعی در سودان است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز