خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل خبر داد:

موافقت البرهان و حمیدتی با اعزام نماینده برای مذاکرات

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۳۶۱۱

یک مقام سازمان ملل از موافقت دو فرمانده نظامی سودان با اعزام نماینده برای مذاکره خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «فولکر پرتز»، مقام مسئول در سازمان ملل اعلام کرد که «عبدالفتاح البرهان»، فرمانده ارتش سودان و «محمد حمدان دقلو»، فرمانده نیروهای واکنش سریع با اعزام نماینده برای مذاکره در عربستان سعودی موافقت کردند.  

وی گفت: «مذاکرات در ابتدا بر دستیابی به یک آتش بس پایدار و قابل اعتماد تحت نظارت ناظران ملی و بین المللی متمرکز خواهد شد . البته خدمات لجستیک لازم برای گفت و گوها هنوز در دست تهیه است».

این مقام سازمان ملل گفت: «آنها همچنان با چالش‌های وحشتناکی برای متقاعد کردن هر دو طرف به آتش‌بس روبرو هستند. همچنان ارتباط میان دو طرف مهم و پایبندی آنها به آتش بس مهم است». 

وی با اشاره به اینکه یکی از احتمالات موجود ایجاد ساز و کاری برای نظارت بر آتش‌بس است که شامل ناظران سودانی و خارجی شود، گفت: «مذاکرات برای تحکیم آتش‌بس ممکن است در عربستان یا سودان جنوبی انجام شود». 

این مقام سازمان ملل گفت: «ممکن است عربستان از نظر لجستیکی برای مذاکره آسان تر باشد، زیرا روابط نزدیکی با هر دو طرف دارد. اما حتی مذاکرات در عربستان سعودی نیز با چالش هایی همراه است، زیرا هر یک از طرفین برای رسیدن به گفت و گو نیاز به عبور امن از قلمرو طرف مقابل دارند که این امر در صورت عدم وجود اعتماد بسیار دشوار است».  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز