خبرگزاری کار ایران

استعفای رئیس دانشگاه پنسیلوانیا بعد از تظاهرات حامیان فلسطین

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۲۵

رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، که به دلیل موضع خود در مورد یهودی‌ستیزی در محوطه دانشگاه مورد انتقاد قرار گرفت، بر اساس آنچه ‌‌انجمن دانشگاه‌های معتبر آمریکا‌ اعلام کرد، استعفا داده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «لیز ماگیل»، رئیس دانشگاه پنسیلوانیا، که به دلیل موضع خود در مورد یهودی‌ستیزی در محوطه دانشگاه مورد انتقاد قرار گرفت، بر اساس آنچه ‌‌انجمن دانشگاه‌های معتبر آمریکا‌ اعلام کرد، استعفا داده است.

مگیل یکی از سه رئیس ارشد دانشگاه بود که پس از شهادت آنها در جلسه استماع کنگره در مورد افزایش یهودی‌ستیزی در محوطه دانشگاه پس از وقوع جنگ بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در ماه اکتبر، مورد انتقاد قرار گرفت.

الیزابت مگیل اخیرا در یک جلسه استماع در کنگره نگفت که آیا درخواست دانشجویان برای نسل‌کشی یهودیان با برخورد انضباطی روبرو می‌شود یا نه.

«اسکات باک»، رئیس هیئت امنای دانشگاه مستقر در فیلادلفیا، ‌در بیانیه‌ای که در وب‌سایت دانشگاه منتشر شد، گفت که موافقت کرده است تا زمان تعیین رئیس موقت در سمت خود باقی بماند. وی‌ افزود که برنامه‌های رهبری موقت در روزهای آینده فاش خواهد شد.

باک در بیانیه ای که از سوی دانشگاه منتشر شد، گفت: «اعلام می‌کنم که‌ لیز ماگیل داوطلبانه از ریاست دانشگاه پنسیلوانیا استعفا داده است.» وی افزود که مگیل به عنوان عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه باقی خواهد ماند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز