خبرگزاری کار ایران

مدودف:‌

طالبان کار ناتمام ناتو در طول ۲۰ سال را تمام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۷۰۱

معاون شورای امنیت روسیه تاکید کرد که گروه طالبان ظرف یک سال هدفی را محقق کرد که ناتو در طول ۲۰ سال نتوانست انجام دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «دیمیتری مدودف»، معاون شورای امنیت روسیه تاکید کرد که گروه طالبان توانست ظرف یک سال تولید مواد مخدر در افغانستان را به میزان ۹۵ درصد کاهش دهد، در حالی که ناتو و واشنگتن در طول۲۰ سال نتوانستند این کار را انجام دهند.

مدودف در تلگرام نوشت: «بر اساس داده‌های اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، تولید مواد مخدر در افغانستان از پایان سال ۲۰۲۲ تا کنون ۹۵ درصد کاهش یافته است که این نتیجه کاهش سطح  کشت خشخاش از ۲۳۳ هزار هکتار به ۱۱ هزار هکتار و تولید تریاک از ۶ هزار و ۲۰۰ تن به ۳۳۳ تن بوده است». 

وی افزود: «صرف نظر از هر موضعی که در قبال طالبان داریم، این گروه ظرف کمتر از یک سال به هدفی که ناتو به رهبری آمریکایی‌ها نتوانست در طول بیست سال محقق کند، دست یافت، حال آنکه این ائتلاف نظامی ۲۰ سال وانمود کرد که با تروریسم در افغانستان مبارزه می کند. این اتفاق زمانی رخ داد که طرفی که به دنبال صادرات هرویین به روسیه و کشورهای دیگر بود، منطقه را ترک کرد». 

مدودف ادامه داد: «خوشحالی دیگر این است که در مکزیک همه چیز مانند قبل باقی مانده است».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز