خبرگزاری کار ایران

لاورنتیف: واشنگتن پشت فعال کردن نقش کردها در سوریه و عراق است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۱۶۹۵

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، با اشاره به ایالات متحده، احتمال وجود یک رهبر باتجربه در پشت فعال شدن شبه نظامیان کرد در سوریه و عراق را رد نکرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «الکساندر لاورنتیف» در یک بیانیه مطبوعاتی بر  این واقعیت تاکید کرد که وضعیت اخیرا نه تنها در شمال شرق سوریه، بلکه در کردستان عراق نیز بدتر شده است و ما معتقدیم که این یک اتفاق ساده نیست.

نماینده رئیس جمهور روسیه تصریح کرد که غرب پرونده سوریه را جبهه ای اضافی علیه روسیه در پس زمینه عملیات ویژه در اوکراین می داند.

وی افزود: «بدون هیچ ابهامی می توان گفت که به احتمال زیاد آمریکا پشت این موضوع است، زیرا آمریکا کردهای ایران را میز تحریک می کند و آنها را به اعتراض علیه تهران تشویق کرده است».

لاورنتیف همچنین خاطرنشان کرد که ترکیه به طور مستقیم ایالات متحده را به حمایت از کسانی که در پشت حملات اخیر به این کشور بوده اند متهم کرد، زیرا کردها بدون تأیید واشنگتن دست به چنین حملات مهمی نمی زدند.

لاورنتیف تاکید کرد: «من فکر می کنم که این اقدام کردها تصمیم خود آنها نیست، بلکه مشخص است برای بی ثبات کردن اوضاع و هدف قرار دادن مذاکرات آستانه برنامه ریزی شده است».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز