خبرگزاری کار ایران

ابراز خشم کاخ سفید از اظهارات وزیر انرژی عربستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۱۸۱

کاخ سفید خشم خود را نسبت به اظهارات وزیر انرژی عربستان مبنی بر لزوم رفتار پخته‌تر در قبال تنش‌های موجود ابراز کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، کاخ سفید نسبت به اظهارات «عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان، مبنی بر اینکه کشورش تصمیم به رفتار عاقلانه و سنجیده در قبال متشنج شدن روابط پس از بروز اختلاف بر سر تصمیم کاهش تولید نفت گرفته است، ابراز خشم کرد.

«جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: «روابط ما داستان عاشقانه دوران دبیرستان نیست».

کربی تأکید کرد که توصیف ریاض مبنی بر اینکه شریک پخته‌تر است، در روابط با واشنگتن مفید نبوده است.

وی افزود: «ما از یک رابطه مهم دوجانبه صحبت می‌کنیم، مشارکتی که بیش از ۸۰ سال سابقه دارد و من فکر نمی‌کنم که صحبت در مورد آن با چنین عباراتی لزوما نشان‌دهنده میزان اهمیت این روابط و نحوه نگاه ما به آن باشد».

کربی گفت: «مقام های آمریکایی پیش از سفر جو بایدن، رئیس‌جمهوری کشور به عربستان سعودی در ماه جولای بسیار شفاف اعلام کردند که امنیت انرژی موضوع بحث خواهد بود».

وی افزود: «ما پیش از سفر در این‌باره صحبت کردیم که امنیت انرژی موضوعی خواهد بود که رئیس‌جمهوری درباره آن صحبت می‌کند. ما در آستانه سفر با عربستان درباره ایجاد تعادل بهتر بین عرضه و تقاضا گفت‌و‌گو کردیم و بایدن شخصا در جده گفت که امیدوار به افزایش تولید نفت است».

کربی تأکید کرد که تصمیم کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز قطعا با مذاکراتی که داشتیم، هم‌سو نبوده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز