خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح‌ شد؛

نادیده گرفتن احساسات منفی افراد باعث ایجاد خشم در آنها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۴۶۸۹

یک روان شناس گفت : نادیده گرفتن احساسات منفی افراد و سرکوب آن به طور مستمر شاید در کوتاه مدت باعث آزار روانی افراد نشود اما در بلندمدت باعث ایجاد خشم‌ و بیماری‌های روان تنی در آنها می‌شود.

مریم ابراهیمی در گفت و گو با ایلنای مازندران با اشاره به عواقب نادیده گرفتن خشم افراد در جامعه گفت: در روانشناسی هیجانات و احساسات ما کارکرد دارند و بی جهت در وجود ما قرار داده نشدند و پشت هر هیجان پیامی نهفته است و هیجانات ما مثل یک نشان عمل می کنند.

وی افزود: مثلا هیجان شادی، نشانه رضایت فرد است و هیجان  غم و نفرت و افسردگی زمانی در وجود یک فرد شعله ور می شود که حرف‌ها و نیازهای او  دیده و شنیده نشود و در طول روز  احساس ناکامی، تبعیض و ناامیدی را تجربه کند.

ابراهیمی گفت: وقتی فردی دچار هیجانات منفی می شود  دیگران باید وجود این هیجانات منفی را در او به رسمیت بشناسند و آن را انکار نکنند. خود فرد نیز باید به پیام پشت هیجانات منفی‌اش گوش کند و رفتارهای خود را  بررسی کند که چرا دچار این احساس شده و برای اصلاح آن اقدام کند.

وی افزود: پژوهش ها ثابت کرده که  سرکوبی و نادیده گرفتن مکرر و مداوم احساسات منفی شاید در کوتاه مدت باعث بهتر شدن حال فرد شود؛ اما در  بلندمدت باعث خشم های انفجاری بیشتر و بیماری های روان تنی می شود که علت جسمانی نداشته و ریشه در اعصاب و روان فرد دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز