خبرگزاری کار ایران

سفیر روسیه در واشنگتن:

مسکو قصد استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۰۰۳

سفیر روسیه در واشنگتن تاکید کرد که مسکو قصد استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین را ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه نیوزویک، «آناتولی آنتونوف»، سفیر روسیه در واشنگتن تصریح کرد که مسکو نه قصد و نه برنامه‌ای برای استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین دارد و هیچ مقام مسئولی در کشور چنین احتمالی را اعلام نکرده است.

وی ادامه داد:‌ «ما بارها گفته‌ایم که روسیه قصد استفاده از سلاح هسته‌ای در اوکراین را نداشته و ندارد و هیچ یک از رهبران و ارتش کشور هم قصد استفاده از این سلاح را ندارد. دولت در هیچ مکان و زمانی حرفی درباره امکان توسل به سلاح‌های کشتار جمعی نزده است.»

این مقام روس با تاکید بر اینکه این غرب است که به هشدارهای روسیه درباره تحریک قریب‌الوقوع اوکراین با استفاده از بمب کثیف پاسخ نمی‌دهد، گفت:‌ «غرب برای اشباع میل جنون‌آمیز خود جهت بدنام کردن روسیه و خوب جلوه دادن اوکراین آماده است مردم خود و رفاه آنان را به خطر اندازد». 

آنتونوف گفت: «وزارت دفاع روسیه اطلاعاتی در دست دارد که نشان می‌دهد ساخت بمب کثیف در مراحل پایانی خود قرار دارد».

 وی افزود: «نگرانی این است که کی‌یف دارای پایگاه تولید ضروری و امکانات علمی و فنی است و در آن ۳ نیروگاه هسته‌ای فعال و ۹ مجتمع سوخت هسته‌ای مصرف‌شده قرار دارد». 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز