خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

روسیه به دنبال استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۷۵۰

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که کشورش به دنبال استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیر ‌خارجه روسیه در گفت‌و‌گو با تلویزیون هند تاکید کرد که کشورش امکان استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین را بررسی نمی‌کند.

لاوروف گفت: «روسیه موظف است برای حفاظت از دونتسک و لوهانسک عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین انجام دهد».

وی افزود: «ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نوامبر سال گذشته از ایالات متحده و ناتو خواسته بود تا پای میز مذاکره بنشینند و در مورد ضمانت‌های امنیتی قانونی برای جلوگیری از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق گفت‌و‌گو کنند، اما آنها نپذیرفتند».

لاوروف ادامه داد: «در این بین، ارتش اوکراین به طور قابل توجهی بمباران لوهانسک و دونتسک را با نقض تمامی رژیم‌های آتش‌بس تشدید کرد و ما چاره‌ای جز به رسمیت شناختن آنها، امضای توافقنامه کمک متقابل در پاسخ به درخواست آنها و اعزام نیروهای نظامی خود به عنوان بخشی از یک عملیات نظامی برای حفاظت از جان آنها نداشتیم».

وی درباره وقایع شهر بوچا گفت :‌«روسیه حقیقت آنچه را که در شهر بوچا در حومه کی‌یف رخ داده است، آشکار و اثبات خواهد کرد».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز