خبرگزاری کار ایران

درخواست سازمان ملل از طرف های عراقی برای ورود به مذاکرات بدون پیش شرط

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۴۳۱

هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) همه طرف های عراقی را به شرکت در مذاکرات بدون پیش شرط فرا خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، هیئت سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) به مناسبت اولین سالگرد برگزاری انتخابات پارلمانی عراق بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «یک سال پیش مردم عراق به امید ترسیم آینده ای جدید برای کشور خود پای صندوق های رای رفتند. انتخابات با دشواری های زیادی برگزار شد که  نتیجه فشارهای مردمی  در  تظاهراتی بود که سراسر کشور را فرا گرفت و طی آن چند صد جوان عراقی کشته و هزاران نفر مجروح شدند. اما متاسفانه اختلافات سیاسی و ناامیدی سراسری پس از این عملیات دموکراتیک کشور را فراگرفت».

هیئت یونامی در ادامه افزود: «امروز عراق زمان زیادی ندارد. بحران طولانی مدت به بی‌ثباتی بیشتر هشدار می دهد و رویدادهای اخیر گواه آن است و معیشت شهروندان را نیز تهدید می‌کند. بنابراین تصویب بودجه  قبل از پایان سال ضروری است».

این هیئت تاکید کرد: «در هفته‌ها و ماه‌های گذشته، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای از سوی همه بازیگران برای حرکت در مسیر ثبات سیاسی انجام شده است، اما تاکنون بی‌نتیجه بوده است. اکنون زمان آن است که طبقه سیاسی مسئولیت را بر عهده گرفته و وعده ها را عملی کند».

در پایان این بیانیه آمده است: «بنابراین، همه بازیگران باید بدون پیش‌شرط وارد گفت‌وگو شوند و با عقب نشینی هایی که لازمه رفع نیازهای مردم عراق و تشکیل دولتی با اختیارات کامل و مؤثر تأکید می‌کند، به طور جمعی درباره نتایج اصلی توافق کنند. اکنون زمان عمل است».

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز