خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

مسکو به تنظیم معاهده بین باکو و ایروان کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۲۷۹۹

یک دیپلمات روس بر کمک مسکو برای تنظیم معاهده بین باکو وایروان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «دنیس گونچار»، مدیر اداره چهارم انجمن کشورهای مستقل در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو به تنظیم یک معاهده بین باکو و ایروان کمک می‌کند و قصد دارد فضای اعتماد و تفاهم بین دو طرف ایجاد کند.

این دیپلمات روس افزود: «ما به حصول توافق درباره یک معاهده صلح بین آذربایجان و ارمنستان کمک می‌کنیم. طرف روس مصمم است به کمک باکو و ایروان از هر راه ممکن برای یافتن زمینه‌های مشترک و ایجاد فضای اعتماد و تفاهم متقابل بین طرفین ادامه دهد. در عین حال از ابتکارهای کشورهای سوم که می‌توانند مکمل تلاش‌های سه‌جانبه ما باشند و به منطق حاکم بر بازی‌های ژئوپلیتیکی متکی نیستند، استقبال می‌کنیم».

وی تاکید کرد: «در چارچوب اجرای توافق‌های سه‌جانبه بین سران روسیه، آذربایجان و ارمنستان، طیف وسیعی از وظایف از جمله آغاز روند تعیین مرز ارمنستان و آذربایجان و متعاقبا تعیین مرزهای آن و آغاز روابط اقتصادی و حمل و نقل در منطقه آغاز می‌شود».

این دیپلمات روس گفت: «ما به طور خاص آماده هستیم به کمیسیون دوجانبه تعیین مرزها کمک‌های مشاوره‌ای ارائه دهیم و منابع لازم برای نقشه‌برداری را فراهم کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز