خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید خود را آزمایش کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۶۳۳

همزمان با حضور رهبران غربی در بروکسل، کره‌شمالی پس از بیش از چهار سال، اقدام به آزمایش موشک بالستیک دوربرد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، کره‌شمالی روز گذشته -پنج‌شنبه- همزمان با حضور رهبران غربی در اجلاسی امنیتی در بروکسل، موشک بالستیک قاره‌پیمای جدیدی را مورد آزمایش قرار داد. این اولین آزمایش موشکی دوربرد این کشور در بیش از چهار سال گذشته بوده است. 

به گفته تحلیلگران، موج جدید آرمایش‌های موشکی کره‌شمالی بیانگر این نکته است که «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور، کوشش می‌کند به جهان بحران‌زده کنونی نشان دهد که در کشمکش بر سر قدرت و نفوذ، همچنان یکی از بازیگران اصلی است. 

«لیف-اریک ایزلی»، دانشیار مطالعات بین‌الملل در دانشگاه زنان «اوها» در سئول، در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان اعلام کرد: «کره شمالی نمی‌خواهد نادیده گرفته شود و با سوء‌استفاده از تمرکز جهانی بر جنگ در اوکراین، جهان را در برابر عمل انجام شده قرار داده و خود را به عنوان کشوری با قدرت هسته‌ای نشان دهد».

وی در ادامه افزود: «کره‌شمالی در وضعیت کنونی این توانایی را ندارد تا دست به تهاجمی به گستردگی حمله روسیه به اوکراین بزند، اما جاه‌طلبی‌های پیونگ‌یانگ همانند روسیه صرفاً به دفاع از خاک خود محدود نمی‌شود و کره شمالی کوشش می‌کند تا نظم امنیتی که پس از جنگ بر قاره آسیا حاکم شده است را تغییر دهد».

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز