خبرگزاری کار ایران

درخواست تجدیدنظر وکلای آسانژ از دادگاه عالی بریتانیا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۶۱۰

وکلای بنیان‌گذار ویکی‌لیکس در برابر تقاضای استرداد وی از سوی آمریکا، از دادگاه عالی بریتانیا تقاضای تجدیدنظر کرده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، تیم وکلای «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» در برابر تقاضای ایالات متحده مبنی بر استرداد وی به این کشور، از دادگاه عالی بریتانیا تقاضای تجدیدنظر کرده‌اند.

برخی از رسانه‌ها به نقل از «استلا موریس» نامزد آسانژ اعلام کردند که دادگاه عالی باید تأیید کند که حداقل یکی از دلایل مطرح‌شده برای تجدیدنظر، نکته‌ای حقوقی که برای منافع عمومی اهمیت داشته باشد را شامل می‌شود. فقط در این صورت است که تقاضای تجدیدنظر می‌تواند توسط دادگاه عالی بریتانیا مورد بررسی قرار بگیرد.

تیم وکلای آسانژ نیز در بیانیه خود اعلام کردند: «ما بر این باور هستیم که نکات جدی و مهمی در ارتباط با اهمیت این موضوع برای منافع عمومی، در این تقاضای تجدیدنظر مطرح شده‌اند. نکات مطرح‌شده در این تقاضای تجدیدنظر، بر اساس نظر دادگاه و اخذ ضمانت از ایالات متحده در خصوص شرایط زندان و نحوه برخورد با آسانژ در صورت استرداد وی به آن کشور، ارائه شده‌اند».

در بیانیه تیم وکلای آسانژ، خاطرنشان شده است که به دلیل اینکه این تقاضای تجدیدنظر هم اکنون تحت رسیدگی قضایی قرار دارد، از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری می‌شود. این بیانیه همچنین ابراز امیدواری کرده است که در صورت پذیرش این درخواست، بحث قضایی مبسوطی در پیشگاه دادگاه ارائه شود.

آسانژ از ماه آوریل ۲۰۱۹ که سفارت اکوادور در لندن تقاضای پناهندگی وی را لغو کرد، در زندانی در این شهر به سر می‌برد. وی در ایالات متحده با اتهاماتی در خصوص بزرگ‌ترین افشاگری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده روبه‌روست و در صورت تأیید این اتهامات، ممکن است تحمل به ۱۷۵ سال زندان محکوم شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز