خبرگزاری کار ایران

تاریخ احتمالی دور هشتم مذاکرات از زبان اولیانوف

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۹۹۴

دیپلمات روس از آغاز دور هشتم مذاکرات در دو تاریخ احتمالی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: هیئت روسی آماده کار بدون وقفه برای احیای برجام  است.

میخائیل اولیانوف، در مورد آغاز دور هشتم مذاکرات گفت: دور هشتم مذاکرات وین درباره احیای برجام توافق هسته‌ای ایران ممکن است اواخر دسامبر یا اوایل ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود. 

وی افزود: در مورد تاریخ از سرگیری مذاکرات، شفافیت کامل وجود ندارد. موضوع تاریخ باز است. تا جایی که من متوجه شدم دو گزینه وجود دارد: یا از سرگیری کار در ۲۷ دسامبر، حداقل در سطح کارشناسی. در چارچوب دور هشتم، یا در ۳ ژانویه، زمانی که همه برای آن آماده هستند. هیئت روسی آماده است بدون وقفه کار کند."

اولیانوف گفت که همکاری روسیه و ایالات متحده در مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته‌ای ایران عملی است و منافع هر دو کشور را تامین می‌کند.

وی در ادامه گفت: من به عنوان رئیس هیئت روسی از کیفیت همکاری با رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران که رهبری هیئت آمریکایی را در این مذاکرات بر عهده دارد، کاملا راضی هستم.

اولیانوف گفت: "همکاری ما کاملاً عملی است. ایالات متحده و روسیه علاقه‌مند به احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و لغو تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده در دولت دونالد ترامپ هستند. این مبنایی است که می‌توانیم طبق آن همکاری کنیم. امیدوارم این همکاری‌ها ادامه یابد."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز