خبرگزاری کار ایران

انتخابات زودهنگام در لوکزامبورگ بیستم اکتبر برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۱۳۸۴۷

طی حدود سه ماه گذشته و در پی تشدید رسوایی مربوط به شنود غیر قانونی و فساد مالی نخست‌وزیر لوکزامبورگ تحت فشار مخالفانش ناچار شد تا از استعفا و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر دهد.

شهروندان لوکزامبورگ پس از انحلال پارلمان و استعفای نخست‌وزیر، خود را برای انتخابات زودهنگامی که قرار است بیستم ماه اکتبر برگزار شود، آماده می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، طی حدود سه ماه گذشته و در پی تشدید رسوایی مربوط به شنود غیر قانونی و فساد مالی، «جان کلود یونکر» نخست‌وزیر لوکزامبورگ تحت فشار مخالفانش ناچار شد تا از استعفا و برگزاری انتخابات زودهنگام خبر دهد.

یونکر که سال‌ها رئیس گروه یورو بود، از سال ۱۹۹۵ میلادی رهبری کشور کوچک لوکزامبورگ را نیز بر عهده داشته است.

«فلیپ پواریر» کارشناس مسائل سیاسی در این‌باره گفته است: «معمولا در دیگر کشورهای دموکرات غربی، با این اتفاقات باید از محبوبیت نخست‌وزیر در میان مردم کاسته شود اما در نظرسنجی هایی که سه هفته پیش منتشر شد، مشاهده کردیم که ۶۵ درصد از مردم لوکزامبورگ همچنان از یونکر حمایت می کنند.»

هم‌زمان، «ویویان ردینگ» معاون رئیس کمیسیون اروپا و عضو حزب سوسیال مسیحی لوکزامبورگ نیز از حمایت خود از هم حزبی‌اش در انتخابات خبر داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز