خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر هلند تهدید کرد:

از منطقه پولی یورو خارج می‌شویم

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۴۳۰

رئیس شواری اتحادیه اروپا ضمن ابراز تعجب از موضع مخالفان اصلاحات تاکید کرد که هیچ یک از رهبران اروپا نباید از خروج از این اتحادیه سخن گویند.

«مارک روت» نخست وزیر هلند به خروج از منطقه پولی یورو تهدید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، اظهار نظر نخست وزیر هلند به دو سال پیش و زمان تصمیم گیری درباره اصلاحات اتحادیه اروپا باز می‌گردد.

«هرمان ون رامپوی» رئیس شواری اتحادیه اروپا ضمن ابراز تعجب از موضع مخالفان اصلاحات تاکید کرد که هیچ یک از رهبران اروپا نباید از خروج از این اتحادیه سخن گویند.

از طرف دیگر، «گرت ویلدرز» سیاستمدار و رهبر حزب آزادی هلند و مخالف عضویت در اتحادیه اروپا نیز با ابراز تعجب از مواضع نخست وزیر گفت: «به خاطر دارم که روت در حالی که خطاب به حزب من طرح خروج از اتحادیه اروپا را دیوانگی می‌خواند، خواستار یک جلسه فوری در پارلمان هلند شد. امیدوارم وی از من حمایت کند. او می‌تواند در مورد آنچه گفته توضیح بیشتری دهد.»

«چریز آلبرت» پژوهشگر حوزه علوم سیاسی بر این باور است که این موضوع نمی‌تواند دولت را به ترک یورو وادارد اما می‌تواند در آستانه انتخابات پارلمانی اروپا به موقعیت گریت ویلدرز مشروعیت بخشد و رای دهندگان بیشتری را در هلند با وی همراه کند.

وی همچنین گفت: «آنهایی که به ویلدرز رای می‌دهند به آنچه روت انجام می‌دهد، توجهی ندارند. روت در ‌‌نهایت به سازش و مصالحه روی خواهد آورد و رای دهندگان خواهان این سازش نیستند.»

در نامه نخست وزیر هلند به رئیس کمیسیون اروپا از یک طرف چنین اظهارنظری رد نشده اما جزئیات بیشتری هم ذکر نشده است.

بر اساس این گزارش، بسیاری از احزاب مخالف با انتقاد از مارک روت وی را متهم می‌کنند که به دلیل هراس از منتقدان اروپا مانند ویلدرز، خود را با موضع اروپایی‌ها هماهنگ می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز