خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

از بیت کوین استقبال می‌کنیم اما باید قوانین داشته باشیم / عدم ثبات سیاست بانک مرکزی

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۱۰۷

ابوالحسن فیروز آبادی گفت: مطالعه برای پولی جدید یک ضرورت محسوب می‌شود، از بیت کوین استقبال می‌کنیم اما باید برای بیت کوین یا هر نوع ارز رمزنگاری شده دیجیتال دیگری قانون داشته باشیم.

ابوالحسن فیروز آبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت بیت کوین در ایران گفت: در حال حاضر مسئله ارزهای رمزنگاری شده در بستر بلاک چین مانند بیت کوین عظیم است و در سراسر جهان مطرح و مهم تلقی می‌شود؛ همین مسئله باعث شده تا بیت کوین توسط بانک مرکزی و شورای عالی فضای مجازی مورد پیگیری، بررسی و شناخت بیشتر قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: مطالعه برای پولی جدید یک ضرورت محسوب می‌شود، از بیت کوین  استقبال می‌کنیم اما باید برای بیت کوین یا هر نوع ارز رمزنگاری شده دیجیتال دیگری قانون داشته باشیم.

وی درباره خرید و فروش بیت کوین در ایران افزود: بانک مرکزی و مجتهدین فعلا برای بیت کوین قوانینی را تعیین نکرده‌‌اند اما این واقعیت است که در ایران تعداد زیادی از افراد در حوزه خرید و فروش، استخراج، صرافی و حتی تولید محتوا و راه اندازی استارت آپ مبتنی بر بیت کوین در حال فعالیت هستند.

فیروز آبادی با بیان این که سیاست بسیاری از بانک‌های مرکزی برای بیت کوین ثبات ندارد، تاکید کرد: سیاست بسیاری از بانک‌های مرکزی کشورها از جمله ایران به عنوان رگولاتور حوزه پولی و بانکی در مورد بیت کوین به ثبات نرسیده است و بسیاری از کشورها به مسئله بیت کوین به عنوان عاملی خطرناک نگاه می‌کنند چرا که علاوه بر قیمت بی‌ثبات، ریسک سرمایه گذاری در این روش پرداخت جدید بالا است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: با توجه به سهولت استفاده، گمنامی کاربران برای انتقال پول حتی با وجود تحریم‌های بین المللی، سود سرمایه گذاری بالا و عدم وجود کارمزد در سیستم انتقال پول باعث شده تا بیت کوین فرصتی برای تحولی نوین در نظام بانکداری و کسب و کارهای آنلاین باشد.

وی خاطر نشان کرد: نگاهمان به بیت کوین مثبت است اما این به معنای نبود قوانین نیست و پیروی از قوانین شرط اساسی است امیدوار هستیم تا به زودی سیاست‌های دولت درباره ارزهای رمزنگاری شده اعلام شود، ما نیز در شورای عالی فضای مجازی در حال تحقیق و بررسی مزایا و معایب پول‌های دیجیتالی جدید هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز