خبرگزاری کار ایران

خسروجردی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید بازارهای خود را در اروپا و آمریکا پس بگیریم/نیازمند افزایش کیفیت و سطح تولید هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۹۴۷

خسروجردی با بیان اینکه ظرفیت کنونی تولید فقط تا 15 درصد شانس بدست گرفتن بازار جدید را به ما می‌دهد، بر لزوم راه اندازی پالایشگاه های جدید، بالا بردن ظرفیت تولید پالایشگاه‌ها، ارتقای صنایع میانی و پایین دستی جهت ورود به بازارهای جدید صادراتی تاکید کرد.

حسن خسروجردی رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص تعریف بازارهای جدید صادراتی بعد از توافق هسته ای با گروه 1+5 گفت: ما باید تلاش کنیم که بازارهای سنتی و از دست رفته خود را بالاخص در امریکا، اروپا و امریکای لاتین و بعضی کشورهایی که جرات خرید نداشته‌اند باز پس بگیریم.

وی افزود: برای بازگشت به بازارهای قدیم ابتدا باید ببینیم که به لحاظ قیمتی و کیفی می توانیم رقابت کنیم و عادات کنونی بازارهای صادراتی را به هم بریزیم یا خیر.

خسروجردی خاطرنشان کرد: باید درنظر داشته باشیم که ظرفیت ما محدود است و تولیدکنندگان ما سقف خاصی برای تولید دارند که ما نمی توانیم تمام آنچه برای بازار خود تعریف می کنیم پر کنیم لذا نیاز به  بالا بردن سطح تولید و افزایش میزان کالاهای باکیفیت داریم زیرا با ظرفیت فعلی تولید تنها شانس بدست گرفتن 10 تا 15 درصد بازار جدید را داریم.  

وی تاکید کرد: برای بدست آوردن بازار جدید ابتدا باید در ساختارهای کمی و کیفی تولید تغییراتی حاصل کنیم تا ورود ارزشمندی به بازار بخصوص در حوزه پتروشیمی و فرآورده نفتی داشته باشیم.  

رئیس هیات مدیره اتحادیه فرآورده های صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی ادامه داد: ما باید بتوانیم با راه‌اندازی پالایشگاه های جدید و بالا بردن ظرفیت تولید پالایشگاه ها، ارتقای صنایع میانی و پایین دستی وارد بازارهای جدید صادراتی شویم.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بازار اروپا مثل سابق نیست، تصریح کرد: به خاطر گران شدن محصولات اروپا هم بازار خود و هم بیرون از اروپا را از دست داده لذا می توانیم با شرکت های اروپایی همکاری کرده و از ظرفیت این کشورها در بازارهای جدید استفاده کنیم بدین معنا که بازارهایی را که آنها طی این سالها از دست داده اند بدست گیریم.

خسروجردی با اشاره به اینکه افزایش نرخ خوراک تاثیری در از دست رفتن بازارهای صادراتی محصولات پتروشیمی ندارد، اظهار داشت: اگر اروپا را رقیب خود را در صادرات محصولات پتروشیمی بدانیم بازاری را از دست نمی دهیم زیرا در این کشورها نیروی انسانی و انرژی و همچنین قیمت خوراک گران تمام می شود اما در رقابت با کشورهای منطقه ممکن است اوضاع متفاوت باشد.

وی ادامه داد: مثلا ما باید بدانیم گازی که به ترکیه می رود و در این کشور تبدیل به سی.ان.جی شده و به اروپا می رود با قیمت گازی که قرار است به پاکستان صادر کنیم متفاوت است و یا قیمت نفتی که به اروپا می رود با امریکای جنوبی متفاوت است.  

رئیس هیات مدیره اتحادیه فرآورده های صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی یادآور شد: در بحث رقابت برای فروش باید میزان مصرف و هزینه تمام شده در کنار هم دیده شود لذا نرخ بالای گاز نمی‌تواند نگران کننده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز