خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با ایلنا:

انبوه‌سازانی که سابقه خرید تراکم دارند،‌ وام نمی‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۲۸۸۱۷۶

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده به انبوه سازان خوشنام و خوش سابقه ارائه می شوند، گفت: یکی از ابزارهای کنترل تراکم فروشی در بافت فرسوده ارائه تسهیلات است و به افرادی که اقدام به خرید تراکم کرده باشند، وام نمی دهیم.

محمد سعید ایزدی، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: یکی از راهکارهای وزارتخانه برای کنترل ساخت و ساز در بافت فرسوده و انضباط شهری در آن منطقه این است از انبوه سازانی که اقدام به تهیه مجوز خرید تراکم از کمیسیون ماده 100 کرده باشند حمایت نکند.

وی همچنین با اشاره به سابقه فعالیت شهرداری در مناطق بافت فرسوده تهران گفت: وقتی شهرداری به تنهایی وارد می شود پروژه ای مانند پروژه نواب ساخته می شود که در حال حاضر 500 الی 600 واحد این مجموعه خالی مانده و به لحاظ اجتماعی هم فضای مناسبی در این مجموعه ایجاد نشده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در برنامه ای که وزارت راه وشهرسازی در نظر گرفته است سه ارگان دولت،‌ شهرداری و بخش خصوصی وارد پروژه های نوسازی می شوند و هر کدام نقشی را بر عهده دارند.

ایزدی ادامه داد: نقش دولت حمایت از انبوه سازان و نقش شهرداری ارائه بسته های تشویقی به انبوه سازان است تا زمینه برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد شود و بخش خصوصی انگیزه کافی برای فعالیت را داشته باشد.  

وی افزود: قطعا انبوه سزان هم به عنوان یک ارگان تخصصی باید کیفیت ساختمان ها را تضمین و با مدیریت زمان بدون تاخیر پروژه ها را تحویل دهند و در بازه زمانی تعریف شده بیشترین کارآمدی را داشته باشند.         

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز