خبرگزاری کار ایران

مجهز ترین کارخانه آسفالت شمال کشور افتتاح شد

کارخانه آسفالت قائم شهر با ظرفیت تولید 160 تن در ساعت امروز در حضور مسئولان این شهر افتتاح شد.

به گزارش  خبرنگار ایلنا از قائم‌شهر، سید علی حجازی ظهر امروز در آیین افتتاح کارخانه آسفالت این شهر گفت: این کارخانه یکی از به روزترین و مدرن‌ترین کارخانه‌های کشور است که از محل پرداخت به موقع عوارض شهری و همکاری مردم خریداری شد.

وی افزود: قطعات استفاده شده در این کارخانه از بهترین و مدرن‌ترین قطعات روز دنیاست وشرکت سازنده این کارخانه با راه‌اندازی و بهره‌برداری در شهرهائی از جمله تهران،قم،کرج و اصفهان دارای سابقه مطلوبی بوده و ما با تحقیق کامل اقدام به خرید و راه‌اندازی این کارخانه کردیم. 

حجازی با بیان اینکه با همیاری و کمک مردم خوب و قدرشناس قائم‌شهر این کارخانه با تجهیزات جانبی و آماده‌سازی بستر و ساخت استخر قیر و .....هزینه‌ای بالغ بر 2میلیارد و 700 میلیون تومان در برگرفته است. 

شهردار قائم شهر تصریح کرد: ظرفیت تولید این کارخانه 160 تن در ساعت است و انواع آسفالت از جمله آسفالت گرم،بیندر،توپکا ،رنگی و نیز تولید آسفالت پلیمری را تولید می‌کند.

در ادامه نماینده مردم قائم شهر، جویبار،سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همدلی و مودت بین شورا و شهرداری موجب پیشرفت در شهر است اظهار کرد: در مدیریت شهری شهرستان  اشخاص با تخصص‌های مختلف کار می‌کنند.

سید هادی حسینی با اشاره به اینکه تا پنج سال آینده درقائم شهر بحران آب خواهیم داشت افزود: با پیگیری‌های انجام شده از محل سد آیت الله صالحی مازندرانی با شکایت در دیوان برای تهیه آب شهرهای قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ حکم گرفته‌ایم و طبق این حکم وزارت نیرو و آب منطقه‌ای موظف است این کار را سامان دهد.

وی احداث کارخانه آسفالت را کار پسندیده ای برشمرد و گفت: برای تأمین مصالح این کارخانه در منطقه، ظرفیت‌های عظیم ماسه و واریز کوه و راه آهن داریم و می‌توان معدنی مناسب در منطقه سوادکوه یا خطیر کوه احداث و علاوه بر ایجاد اشتغال از طریق راه آهن با هزینه کم و مصالح را به کارخانه منتقل کنیم.

رییس شورای اسلامی قائم شهر نیز احداث کارخانه آسفالت در این شهر طی 3 ماه را کار بزرگ و جهادی برشمرد و افزود: طبق قولی که به شهروندان داده‌ایم سال 94 سال نهضت آسفالت در قائم شهر است.

مهدی ابراهیمی با بیان این مطلب تصریح کرد: در حال حاضر مصالح مورد نیاز کارخانه از شهرستان آمل خریداری و به کارخانه حمل می‌شود.

وی از دو نماینده قائم شهر در مجلس خواست تا شرایطی را فراهم آوردند مصالح و قیر با هزینه کمتر در دسترس قرار گیرد.

کد خبر : ۲۸۷۹۰۱