خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

حریم وقف باید رعایت شود / کسی حق ندارد عواید موقوفات را در غیر نیت واقف به مصرف برساند

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۸۰۸

باید به گونه‌ ای عمل کرد که همواره نیت واقفان به درستی عمل شود / در مورد بودجه مساجد استان در سال ۱۳۹۱ از سوی دولت یک میلیارد تومان کمک به ۱۲۴ مسجد کمک صورت گرفت که توزیع آن بر عهده نماینده مجلس بود.

ایلنا: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بر اساس قوانین دینی و احکام شرعی اسلام، حریم وقف باید رعایت شود و اظهار نظر شخصی در این میان جایگاهی ندارد و در حقیقت کسی حق ندارد عواید موقوفات را در غیر نیت واقف به مصرف برساند.

به گزارش ایلنا، احمد امیرآبادی با اشاره به اینکه حریم وقف کاملا مشخص است اظهار کرد: وقتی چنین حریمی وجود داشته باشد، الزام‌ آوری آن هم امری واضح است.

وی افزود: بر اساس قوانین دینی و احکام شرعی اسلام، حریم وقف باید رعایت شود و اظهار نظر شخصی در این میان جایگاهی ندارد و در حقیقت کسی حق ندارد عواید موقوفات را در غیر نیت واقف به مصرف برساند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رویکرد اوقاف در چند سال اخیر خوب بوده است گفت: عملکرد اوقاف و امور خیریه استان قم در راستای حل مشکلات بین مردم و دستگاه‌های دولتی را مثبت ارزیابی می‌کنم.

وی با تاکید بر پرداخت حقوق موقوفات از سوی همه اشخاص حقیقی و حقوقی خاطرنشان کرد: باید به گونه‌ ای عمل کرد که همواره نیت واقفان به درستی عمل شود.

امیرآبادی ادامه داد: امروزه اوقاف کارهای دیگری در کنار حفظ و صیانت از موقوفات دارد که از آن جمله می‌توان به اقدامات اجتماعی و فرهنگی در چند سال اخیر اشاره کرد؛ اقدامات فرهنگی در بقاع متبرکه نمونه بارز چنین فعالیت‌هایی هستند و به همین دلیل از سازمان اوقاف و نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه قم تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: فعالیت‌ های قرآنی اوقاف و امور خیریه قم هم بسیار قابل توجه بوده و علاوه بر این با فعالیت خوبی که این اداره کل داشته، اختلافات ملکی وقف در شهر قم بسیار کم است.

وی با بیان اینکه باید در خصوص مشکلات با شهرداری کمیته‌ ای ویژه با حضور شورای شهر، شهرداری و اوقاف برگزار شود گفت: در مورد بودجه مساجد استان در سال ۱۳۹۱ از سوی دولت یک میلیارد تومان کمک به ۱۲۴ مسجد کمک صورت گرفت که توزیع آن بر عهده نماینده مجلس بود.

امیرآبادی اضافه کرد: درخصوص آب و برق، گاز و انشعابات آن‌ها هم شاهد رایگان شدن هزینه‌ها برای مساجد بوده‌ایم که این امر با مصوبه مجلس امکان‌پذیر شد البته مساجد هم باید مصرف بهینه داشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت اطلاع‌ رسانی صحیح به هیئت امنیا مساجد در راستای استفاده بهینه از آب، برق و گاز گفت: مساجد باید این مسئله را جدی بگیرند.

وی افزود: بنا به سخنان امام خمینی(ره) مسجد سنگر است و در زمان پیامبر اکرم(ص) هم حکومت اسلامی در مسجد اداره می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز