خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان بهشهر

برای اجرای درست طرح صدف ، باید اعتبارات لازم تامین شود

فرماندار بهشهر گفت: برای اجرای طرح صدف 500میلیون تومان از طرف دولت برای محوطه و پروژه‌سازی و 500 میلیون تومان از سوی شهرداری و شوراها برای این طرح در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، محمد تقی نورزاد صبح امروز در جلسه طرح سالم‌سازی دریا اظهار کرد: یکی از طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان، طرح صدف در این شهرستان است که دارای مسائل و نقطه ضعف‌هایی است.

نورزاد گفت: 500میلیون تومان از طرف دولت برای محوطه و پروژه‌سازی و 500 میلیون تومان از سوی شهرداری و شوراها برای این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای 8 شهرستان ساحلی، مدنظر قرار گرفته افزود: باید زیر ساخت‌های لازم برای جذب این اعتبارات فراهم شود و طی بازدیدها گزارش شده که هنوز بسترها فراهم نیست.

فرماندار شهرستان بهشهر ادامه داد: در صورتی‌که پیمانکار قادر به ادامه اجرایی‌کردن این طرح نباشد، باید تصمیمات لازم گرفته شود.

نورزاد با بیان اینکه در این فصل مسافران و گردشگران زیادی از این منطقه بازدید می‌کنند،تصریح کرد: برای ارائه خدمات  هر چه بهتر و بیشتر به افراد، برنامه‌ریزی‌های مناسبی در دستور کار قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته پرداخت هزینه ناجیان غریق با تاخیر مواجه شد ادامه داد: اما در سال گذشته دستمزد ناجیان غریق به طور کامل پرداخت شد.

رییس شورای اسلامی  بهشهر در ادامه این جلسه  با اشاره به سابقه چند ساله طرح صدف در این شهر،تصریح کرد: ما هنوز زیربنا و زیر ساخت‌های مناسبی در این‌باره نداریم و با توجه به نیاز هر ساله به این طرح، باید برنامه‌ریزی مدونی را برای آن در نظر گرفت.

اسفندیار اسدی گفت: علاوه بر ساماندهی و ارتقابخشی در این طرح، چارچوب‌های کلی نیز برای ارائه خدمات بهتر در نظر گرفته شود تا فاصله اجرایی طرح‌های شرق با طرح‌های غرب استان را کاهش یابد.

وی با بیان اینکه بیشتر غرق شدگان در دریا خارج از طرح هستند ادامه داد: باید این موضوع بررسی شود که چرا از این طرح استقبال کافی نمی‌شود.

رییس شورای شهر گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات در این طرح، نبود پیوست فرهنگی  دانست که باید اعتبارات لازم برای اجرای درست و نهادینه کردن فرهنگ در این حوزه مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد.
کد خبر : ۲۸۷۸۹۶