خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

اصفهان، سالانه بیش از ۴ هزار میلیارد تومان عوارض به خزانه دولت پرداخت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۴۰

تنها راه برون رفت از مشکلات شهری مدیریت یکپارچه شهری، واگذاری تمام وظایف دولتی به شهرداری‌ها، تقویت و ارتقا جایگاه شورا‌ها و رفع مشکلات بین شورا‌ها و شهر داری‌ها و وحدت بین آنان است.

استاندار اصفهان گفت: اصفهان در قرن‌های گذشته چندین بار پایتخت ایران بوده است و امروز با ظرفیت‌های زیادی که در آن وجود دارد می‌تواند بیش از گذشته پیشرفت نماید اما متاسفانه برخی از مشکلات اصفهان را دچار رکود کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگر‌پور صبح امروز در نشست مشترک روسای شورای شهر و شهرداران کلان شهر‌های کشور که در اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان کشور است و بیش از ۷۰ درصد فولاد کشور، ۵۰ درصد مصالح ساختمانی و ۳۲ درصد مواد نفتی کشور را تامین می‌کند اظهار داشت: اصفهان با دارا بودن بیش ۲۰ هزار میراثفرهنگی طبیعی و ۱۷۰۰ میراثفرهنگی ثبت شده جز ۱۰ شهر گردشگری بر‌تر دنیا قرار گرفته و هر ساله میزبان گردشگران زیادی بوده است.

وی ادامه داد: جابه جایی بیش از ۴۰ درصد بار و ۲۰ درصد از مسافران کشور از طریق اصفهان انجام می‌شود اما با همه این ظرفیت‌ها استان اصفهان با مشکلات بسیاری روبه رو است که اصلیترین علت آن نبود سند آمایش سرزمین است که متاسفانه در هیچ کجای کشور این مسئله رعایت نشده است.

زرگرپور تصریح کرد: استقرار صنایع در نزدیکی شهر‌ها، تداوم خشکسالی‌های اخیر و بارگذاری بیش از حد منابع آبی در صنعت و کشاورزی اصفهان را با مشکل آلودگی هوا و کمبود آب مواجه کرده که در حال حاضر مهم‌ترین مشکل مردم اصفهان است.

وی افزود: استان اصفهان به عنوان دومین استان بیش از ۴ هزار میلیارد تومان عوارض به خزانه دولت پرداخت می‌کند و تنها ۵۰۰ میلیارد بودجه دریافت می‌کند و با باقیمانده این عوارض بیش از ۳۰ شهر دیگر اداره می‌شود در حالی که بسیاری از شهر‌های اصفهان از امکانات ابتدایی مانند بیمارستان برخوردار نیستند.

زرگرپور با اشاره به تدابیر دولت تدبیر و امید در ۱۵ ماهه اخیر برای حل این مشکلات خاطر نشان کرد: استان اصفهان اولین استانی است که تدوین طرح سند آمایش سرزمین و طرح احیای حوزه آبریز زاینده رود برای جاری کردن همیشگی این رودخانه و اجرای برنامه ششم توسعه را برای حل مشکلات استان به اجرا گذاشته است.

وی در ارتباط با مسائل شهری استان گفت: متوسط جمعیت شهرنشین کشور ۷۵ درصد است در حالی که بیش از ۸۵ درصد از جمعیت استان ما ساکن شهر‌ها هستند که باید امکانات لازم برای آنان فراهم شود و این خود نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.

وی یکی از راه‌های برون رفت از این مشکل را مدیریت یکپارچه شهری و واگذاری تمام وظایف دولتی به شهرداری‌ها عنوان کرد و اذعان داشت: تقویت و ارتقا جایگاه شورا‌ها و رفع مشکلات بین شورا‌ها و شهر داری‌ها و وحدت انان یکی از مهم‌ترین راه برون رفت از این چالش عظیم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز