خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سفرهای نوروزی امسال یک درصد کاهش داشت/ افزایش ١١ درصدی مجروحان تصادفات نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۶۰۲

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان سفر در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هادیان‌فر در نشست خبری امروز بابیان اینکه طرح نوروزی از ٢۴ اسفند ماه سال گذشته شروع و تا ١٧ فروردین ادامه داشت: یکی از موضوعات مهم در طرح نوروزی امسال این بود که خوشبختانه هیچ حادثه‌ای‌ نداشتیم.

وی با بیان اینکه اقدامات موثر برای کاهش تصادفات جاده‌ای صورت گرفت، ادامه داد: میزان سفر در طرح نوروزی امسال نسبت به سال گذشته یک درصد کاهش داشت.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در ایام نوروز روزانه ٢ هزار اتوبوس از ترمینال های تهران اعزام می‌شدند. همچنین دربخش سفرهای جاده‌ای در سطح کل جاده‌های کشور میزان ترددها به ۵٣٠ میلیون تردد رسید که  ٢ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه کاهش پیدا کرد.

هادیان فر افزود: امسال به صورت متوسط روزانه ١٢٠ میلیون لیتر بنزین مصرف شد و روزانه میزان مصرف بنزین  ۶.١ درصد به مقدار ٧ میلیون لیتر بنزین نسبت به مدت سال گذشته افزایش داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پرترددین مقاصد سفر گفت: بیشترین سفر به استان‌های مازندران، گیلان، خراسان رضوی واصفهان انجام شد. البته استان‌های البرز، مرکزی و قم از استان‌های محوری بودند.

وی همچنین درباره مقاصد پرتردد ریلی اظهار داشت: در سفرهای ریلی در ایام نوروز شهر مشهد پرترددترین مقصد با سهم ۵۶ درصدیبود.

هادیان فر ادامه داد: همچنین در بخش هوایی بیشترین سفرهای داخلی به مشهد و کیش بود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت تصادفات جاده‌ای نسبت به سال های گذشته بهتر بود و امیدواریم تهمیدات جدی برای کاهش تصادفات انجام شود چراکه طبق برنامه هفتم میزان تصادفات سالانه باید ١٠ درصد کاهش پیدا کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ١٠٢ هزار ۴٧۶ فقره تصادف در ایام نوروز رخ داد که میزان مجروحان با ١١ درصد افزایش به٢١هزار و ۵٩٠ مجروح رسید و متاسفانه در این ایام ٨٢٨ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند البته با توجه به وضعیت مجروحان  آمار نهایی تا یک ماه آینده اعلام می‌شود.

هادیان‌فر تاکید کرد: خوشبختانه در بخش ریلی هیچ حادثه‌ای نداشتیم.

وی ادامه داد: در بخش جاده‌ای هم دلیل عمده تصادفات سرعت، سبقت غیرمجاز و خستگی و خواب‌آلودگی بود.

همچنین در ادامه این نشست، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نوروز امسال تمام بلیت‌های قطار اینترنتی فروش رفت، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های فناورانه نوروز امسال بلیت قطار به صورت اینترنتی در دسترس آحاد مردم  قرار گرفت و مردم توانستند بدون اینکه در آژانس ها معطل شوند بلیت را خریداری کنند.

وی داد: نوروز امسال با ۴ هزار و ٣١٠ رام قطار، یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جابه‌جا شدند و بیش از ۷۰ درصد قطارها از مبدا و به مقصد مشهد در سیر بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاخیر سفرهای ریلی تاکید کرد: در سفرهای نوروزی میزان تاخیر از مبدا کمتر از یک دقیقه و تاخیر در مقصد حدود ٢۵ دقیقه بود.

همچنین در ادامه این نشست، حمیدرضا شهرکی ثانوی معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه از ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ فروردین‌ماه امسال ۶ میلیون و ۹۳۲ هزار و ۱۶۷ نفر با ناوگان عمومی اتوبوسی جابه‌جا شدند، گفت: این میزان جابجایی مسافر با ناوگان اتوبوسی نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد : در این حوزه ۷۴۴ هزار و ۷۵۱ سفر انجام شد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: در ایام نوروز  ۹۵ هزار نفر راننده اتوبوس  فعال بودند و همچنین یک میلیون و ۵۳ هزار و ۸۲۵ تردد از پایانه‌های مرزی انجام شد که بیشترین تردد از پایانه مرزی مهران بود.

همچنین در ادامه این نشست سحر تاج بخش، رییس  سازمان هواشناسی کشور  گفت: با توجه به شرایط جوی ۱۰ روز اول تعطیلات نوروزی اطلاعات هواشناسی اهمیت بالایی داشت و در ایام نوروز ١٧ هزار گزارش مختلف هواشناسی در تمام حوزه‌ها منتشر شد و هشدارهای روزانه را هم صادر کردیم.

وی همچنین از ورود سامانه بارشی جدید تا پایان هفته خبر داد و گفت: سامانه جدید بارشی از روز سه شنبه (۲۱ فروردین) از سمت استان‌های شمال غرب وارد کشور  می‌شود و استان‌های گیلان و اردبیل و سایر استان‌های شمال غربی کشور را درگیر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز