خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس مطرح کرد؛

۵۰ درصد نقاط حادثه خیز فارس با تامین اعتبار از سوی دولت برطرف شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۳۷۵۹

استاندار فارس با اشاره به راه اندازی پویش «چشم به راهیم» در تمام نقاط کشور از جمله استان فارس توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: امیدواریم این پویش بتواند به عزیزانی که در سفر هستند این نکته را یادآور شوند که عزیزان و خانواده آنها در منزل چشم به راه آنها هستند تا به سلامت به مقصد برسند.

به گزارش ایلنا، محمد هادی ایمانیه در جریان بازدید از روند اجرای پویش ملی «چشم به راهم» استان فارس با اشاره به نقش عامل انسانی و راه در وقوع حوادث رانندگی اظهار داشت: در کنار این نباید از عامل دیگر یعنی خودروهای ناایمن نیز غافل شد و لذا امسال باید در کشور با جدیت مانع تولید و حتی واردات چنین خودروهایی شد.

وی افزود: معاون اول رئیس جمهور نیز اخیرا به این مساله اشاره کرده و لزوم عمل شرکت‌های خودروسازی به تعهداتشان در خصوص تولید خودروهای ایمن را یادآور شد لذا باید با جدیت در مقابل تولید خودروهای ناایمن بایستیم و دولت هم به هیچ وجه کوتاه نیاید و مجلس هم همراهی کند.

ایمانیه با اشاره به عوامل تصادفات جاده ای، بیان کرد: در بحث ایمن سازی راههای استان هم اقدامات خوبی انجام شده که امیدواریم امسال با توجه به بودجه و اعتبار نسبتا خوبی که برای رفع نقاط حادثه خیز در نظر گرفته شده و البته هنوز هم نیاز به تقویت بیشتر دارد بتوانیم یک بار و برای همیشه تکلیف نقاط حادثه خیز را روشن کرده و این نقاط را ایمن و رفع کنیم.

استاندار فارس افزود: در ۲ سال گذشته در استان ۵۰ درصد نقاط حادثه خیز با تامین اعتبار از سوی دولت برطرف شد و کوشیده می شود تا ۵۰ درصد باقیمانده نیز به سرعت ایمن و رفع شود.

این مقام مسئول، با اشاره به راه اندازی پویش «چشم براهیم» در تمام نقاط کشور از جمله استان فارس افزود: امیدواریم این پویش بتواند به عزیزانی که در سفر هستند این نکته را یادآور شوند که عزیزان و خانواده آنها در منزل چشم به راه آنها هستند تا به سلامت به مقصد برسند.

ایمانیه با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مسافران و کاربران جاده ای تصریح کرد: رانندگان باید با مدیریت زمان سفر و پرهیز از عجله و شتاب در رانندگی، اجازه ندهند که سفری که می تواند خاطراتی زیبا و ماندگار را رقم بزند به خاطره‌ای تلخ تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مراکز و اقامتگاه‌های بین راهی و چادرهای عشایری که در محورهای مختلف پیش بینی و برپا شده، انتظار است رانندگان با توقف در این مکان ها پس از استراحت و اطمینان از آمادگی و هوشیاری برای رانندگی، سفر خود را ادامه دهند.

استاندار فارس همچنین از تمام عوامل و مجموعه های فعال در راهداری، پلیس و نیروی انتظامی، اورژانس، کادر درمان بیمارستان ها و مراکز درمانی و هلال احمر که در این ایام مشغول خدمت به هموطنان هستند و همچنین از خانواده آنها که در ایام نوروز عزیزان خود را آنگونه که باید در کنار خود ندارند نیز قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ تکمیل و بهره برداری از بخش قابل توجهی از بزرگراههای استان را با جدیت دنبال خواهیم کرد، گفت: از جمله این محورهای بزرگراهی می توان به بزرگراه شیراز - فسا - داراب – بندرعباس، شیراز - جهرم - لار – بندرعباس، شیراز - کوار - فیروزآباد - جم – عسلویه و بزرگراه‌های که از شرق استان به سمت استان کرمان امتداد می‌یابد اشاره کرد.

نماینده عالی دولت در فارس ادامه داد: همچنین تلاش خواهیم کرد که طی چند ماه آتی قطعه هفت آزادراه شیراز – اصفهان نیز مورد بهره برداری قرار گیرد و عملیات اجرایی آزادراه شیراز – بوشهر نیز آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز