خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار فارس خبر داد؛

اسکان بیش از 300 هزار نفر در شهرستان های فارس در نوروز

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۳۳۸

اجرای ۱۰۴ رویداد متنوع گردشگری در استان

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر استان از اقامت بیش از 300 هزار نفر در شهرستانهای استان فارس در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد فرخ زاده با بیان اینکه بسیاری از شهرستان ها با برگزاری رویدادهای متنوع گردشگری به استقبال میهمانان نوروزی رفتند، افزود:  تاکنون ۱۰۴ رویداد متنوع گردشگری در استان برگزار شده است ؛ این رویدادها شامل جشنواره های آیینی و محلی، مراسمات دینی و سفره های افطار، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی، گردشگری و محصولات غذایی بومی و عشایری و اقداماتی از این دست بوده است.

وی ادامه داد: طبق گزارش بازرسین استانداری، ستادهای سفر شهرستانها زیرساخت های اقامتی و گردشگری را به خوبی ایجاد کرده اند که جای تقدیر دارد.

فرخ زاده تاکید کرد: برخی از شهرستان ها با استقبال خوب گردشگران مواجه شدند و برخی کمتر که برای پر کردن این خلأ نیاز به معرفی ظرفیت های آن منطقه وجود دارد که رویداد ها و جشنواره ها می‌توانند در این زمینه موثر واقع شوند.

جانشین استاندار فارس در ستاد خدمات سفر با اشاره به ظرفیت های بی نظیر فارس گفت: معرفی تاریخ، فرهنگ و هویت ایرانی اسلامی به مردم یک ضرورت است و نوروز و استقبال مردم از سفر بهترین زمان برای اجرای این هدف است.

وی با اشاره به نقش موثر رویدادها و جشنواره ها در جذب گردشگر و تقویت اقتصاد محلی یادآور شد: جاذبه های گردشگری، سوغات و صنایع دستی، آداب و آیین های زیبای هر منطقه و سنت های اصیل قومی هریک ظرفیتی بی نظیر دارد که لازم است با خلاقیت و نوآوری و روش های نوین بازاریابی و تبلیغات به مردم معرفی شود.

فرخ زاده در پایان از مراسم استقبال از میهمانان نوروزی در فسا، کازرون، لار، بیضا و امضا میثاق نامه و لوح نوروزی در نی ریز، برنامه نوروزگاه‌های شهرهای استان، برپایی بیش از ۱۴۰ چادر عشایری و نوروزگاه عشایری در اکثر شهرستان های استان مانند زرقان، آباده، اقلید، پاسارگاد، داراب،خنج، گراش و فراشبند، فسا، برگزاری مراسم روز شهرستان اوز و روز ملی شهرستان داراب، برپایی بازارچه های محلی و غرفه های متعدد صنایع دستی و گردشگری و غذایی در اباده، اقلید، مرودشت، پاسارگاد، کازرون، لار، جویم، خفر، نی ریز،جهرم و ...، برپایی جام فوتبال نوروزی و برپایی موکب کوه چنار و اجرای برنامه های هنری و جنگ شادی در ایام نوروز نام برد و از همه دست اندرکاران اجرا تقدیر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز