خبرگزاری کار ایران

در پاسخ به ایلنا تشریح شد:

آخرین وضعیت حل مشکل نشتی آب سد لار

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۹۹۱

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: علت فرار آب لار ساختار زمین شناسی محل سد است که باعث شده به جای ذخیره سازی عبور کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، راما حبیبی در نشست حاشیه ای نمایشگاه صنعت آب در  پاسخ به سوال ایلنا، درباره آخرین اقدامات برای جلوگیری از فرار آب سد لار اظهار داشت: علت فرار آب لار ساختار زمین شناسی محل سد است که باعث شده به جای ذخیره سازی عبور کند. ما با تزریق سیمان و برخی پروژه‌های دیگر نتوانستیم علاج بخشی را اجرا کنیم، نهایتا اینکه از محل فرار و نشتی؛ آب را به تصفیه خانه منتقل کنیم.

وی افزود: بنا بر این است که از محل اجرای پروژه (انتقال به تصفیه خانه) ۱۷۰ میلیون متر مکعب ذخیره آب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حق‌آبه تامین آب از سد لار برای تهران ۳۳۰ میلیون مترمکعب در سال عنوان کرد.

 معاون بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران مدت زمان تکمیل پروژه را تا دو سال آینده و منوط به تامین اعتبار اعلام کرد.

وی در ادامه  گفت: طی روزهای اخیر بارش‌های خوبی در تهران داشتیم و پیش‌بینی شده که طی ماه‌های آتی نیز بارش‌های مناسبی در تهران در پیش داشته باشیم.

حبیبی گفت: درحال حاضر ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب در سدهای پنج‌گانه تهران در مجموع وجود دارد که برابر با میزان ذخیره آب سدهای تهران در روز مشابه سال قبل است‌، اظهار داشت: امید است با بارش هایی که اتفاق می‌افتد بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

وی در پاسخ به دیگر سوال ایلنا، درباره اوضاع سامانه های شرق و غرب تهران با بیان اینکه در ماه های اخیر بارش‌های بیشتری را در تهران شاهد خواهیم بود،  گفت: سامانه شرق یک مقدار نسبت به سامانه غرب حساسیت بیشتری دارد و باید بیشتر مراقب باشیم اما در آب های سطحی و زیرزمینی پروژه هایی را در دست اجرا داریم که می توان به پروژه انتقال آب لار به کلان اشاره کرد.

حبیبی ادامه داد: برای جلوگیری از فرار آب از سد لار پروژه‌های متعددی اجرا شد که نتیجه لازم را نداشت، در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که از محل فرار آب، مستقیم آب را به تصفیه‌خانه منتقل کنیم و بیشترین بهره را داشته باشیم.

وی با اشاره به وضعیت منابع آب زیرزمینی، گفت: : کاهش سطح آب منابع زیرزمینی حدود ۴۵ سانتی متر افت دارد.

حبیبی همچنین با اشاره به وضعیت بارش‌ها در تهران گفت: از سال آبی تا کنون‌۶۴ میلی متر بارش داشتیم که در مقایسه با بلند مدت ۱۱۰ میلی‌متر کاهش و نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که با همراهی مشترکان حتی یک ساعت قطع آب نداشته باشیم و خواسته ما از همه مشترکان این است که مدیریت مصرف داشته باشیم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران خاطرنشان‌کرد: دی ماه سطح پوشش برفی قابل توجهی نداشتیم و از شهروندان در خواست کرد تا نسبت به رعایت مصرف دقت کافی داشته باشند تا ایام بدون مشکل پشت سر گذاشته شود.

وی، منابع تامین آب تهران را دو بخش منابع سطحی و زیر زمینی برشمرد و ادامه‌داد: سدهای پنج‌گانه لار، لتیان و ماملو در شرق و امیرکبیر و طالقان در غرب آب سطحی مورد نیاز تهران را تامین می کنند.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای تهران گفت: علاوه بر این آب مورد نیاز از طریق حفر چاه ها نیز تامین می شود.

حبیبی با بیان اینکه سال‌های اخیر با کاهش بارش ها سال های سختی برای آب بوده است، اظهار داشت: بارش های اخیر نوید خوبی برای تامین آب است و امید است بهتر شود.

وی خاطرنشان‌کرد: تلاش کرده ایم تاکنون مشکلی در تامین آب مردم ایجاد نشود و بارش های خوب روزهای آینده وضعیت را بهتر خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به طرح برخورد با چاه های غیرمجاز، گفت: این طرح با جدیت دنبال و چاه های غیرمجاز مسدود می شود.

معاون حفاطت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران ادامه‌داد: علاوه بر آن، جلوی اضافه برداشت چاه های مجاز گرفته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز