خبرگزاری کار ایران

تخلیه ۱۵.۵ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۲۸۹۱

معادل ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ تن کالاهای اساسی تا پایان آذر ماه امسال در بنادر کشور تخلیه و به وسیله ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن از بنادر خارج شده است.

به گزارش ایلنا، سازمان بنادر و دریانوردی اعلام‌کرد: میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۹ ماهه نخست سال جاری، معادل ۱۵ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۴۷۹ بود که در این بین سویا رشد ۱۲ درصدی و ذرت رشد ۷ درصدی داشت.

میزان تخلیه گندم از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه سال ۱۴۰۲ معادل ۲ میلیون ۶۷۳ هزار و ۴۷۴ تن بود. همچنین میزان تخلیه جو طی ۹ ماهه نخست سال جاری معادل ۱ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۴۶۴ تن بود و میزان تخلیه ذرت تا پایان آذر ماه سال جاری معادل ۶ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۹۳ تن بود.

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۹ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ معادل ۳ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۷۰۳ تن بود و میزان تخلیه برنج نیز تا پایان آذر ماه ۱۴۰۲ معادل ۸۵ هزار و ۸۵۸ تن بوده است.

این در حالی است که سویا با توجه به تخلیه ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷۷۴ تنی مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است و ذرت نیز با توجه به تخلیه ۶ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۶۳۵ تنی رشد ۷ درصدی را به ثبت رسانده‌است.

همچنین میزان تخلیه شکر نیز تا پایان آذر ماه سال جاری معادل ۳۴۵ هزار و ۱۱۴ تن و میزان تخلیه روغن در بنادر کشور طی مدت مذکور معادل ۷۹۸ هزار و ۱۷۳ تن بود.

البته تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی ۹ ماهه نخست سال جاری شامل ۶۰۳ هزار و ۴۰۶ دستگاه کامیون و ۱۸ هزار و ۸۳۰ واگن بوده که از تعداد کامیون‌های اختصاص یافته ۵۴ هزار و ۳۰۶ دستگاه به‌صورت حمل یکسره و مخصوص کشتی‌های گندمی، بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز