خبرگزاری کار ایران

صنعت پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم به ۸ میلیارد دلار سرمایه نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۴۶۲

مدیر سرمایه گذاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد و رسیدن به اهداف پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه به ۸ میلیارد دلار در سال نیاز دارد، این رقم بیانگر ظرفیت بالای این صنعت برای جذب منابع داخلی و خارجی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا نکوئی در اولین همایش سرمایه گذاری و تامین مالی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه تحقق رشد ۸ درصدی اقتصاد و رسیدن به اهداف پتروشیمی تا پایان برنامه هشتم توسعه به ۸ میلیارد دلار در سال نیاز دارد، اظهار داشت: این رقم بیانگر ظرفیت بالای این صنعت برای جذب منابع داخلی و خارجی است.

وی با بیان اینکه پایش طرح های پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است، افزود: در این راستا تعدادی از طرحهای پتروشیمی بازنگری و به سرمایه گذاران پیشنهاد شد، تعدادی به دلیل مشکل تامین مالی از ادامه فعالیت انصراف دادند، طی ۳ ماه جلسات متعدد برگزار شد و نهایتا به همایش حذب سرمایه منجر شد.

مدیر سرمایه گذاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی گفت: ما در نظر داریم با استفاده از درس آموخته‌های امروز روند رفع موانع تامین مالی در این صنعت را سرعت دهیم.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر زنجیره ارزش و انجام فعالیت صنایع پایین دست، خاطرنشان کرد: هرگاه به این فرمایشات توجه داشتیم پیشرفت‌های ما قابل توجه بوده است.

نکوئی بیان داشت: در حال حاضر، ما ۷۵ مجتمع و ۹۲ میلیون تن ظرفیت در صنعت پتروشیمی داریم و برنامه ریزی شده در برنامه های هفتم و هشتم توسعه به ترتیب به ظرفیت ۱۴۱ میلیون تن و ۱۹۹ میلیون تن برسیم و در سال ۲۰۳۲ به۷۹ مجتمع افزایش داده شود.

وی گفت: سعی شده است با توجه به گستردگی محصولات پتروشیمی به سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت کنیم.

مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: ۲۰ طرح با سرمایه مورد نیاز ۷ میلیارد دلار با مجموع ظرفیت سالانه ۹ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ۲۲ طرح با سرمایه مورد نیاز ۲۲ میلیارد دلار با مجموع ظرفیت سالانه ۲۸ میلیون تن در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، ۱۴ طرح با سرمایه مورد نیاز ۱۱.۵ میلیارد دلار با مجموع ظرفیت سالانه بیش از ۱۳ میلیون تن در منطقه پارس ۲، ۱۱ طرح با سرمایه مورد نیاز بیش از ۱۱ میلیارد دلار با مجموع ظرفیت سالانه ۱۴ میلیون تن در منطقه پارسیان، سه طرح با سرمایه مورد نیاز ۴ میلیارد دلار با مجموع ظرفیت سالانه ۹ میلیون تن در منطقه چابهار و چهار طرح با سرمایه مورد نیاز ۵ میلیارد دلار با مجموع ظرفیت سالانه ۱۰ میلیون تن در منطقه قشم در حال اجراست.

نکویی چهار منطقه شهرک صنعتی شمال استان بوشهر، بندرعباس، منطقه آزاد لاوان و جاسک را مناطق جدید صنعتی برای توسعه صنعت پتروشیمی عنوان کرد که در آینده طرح‌های آنها نیز معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز