خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران‌ایر خبر داد؛

آغاز پروازهای حج عمره از ماه‌ آینده/ خرید هواپیمای سیمرغ به ایران‌ایر تحمیل نشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۲۰۸

مدیرعامل ایران‌ایر (هما) از آغاز پروازهای حج عمره از اواسط دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، شمس‌الدین فرزادی‌پور در نشست خبری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از آغاز پروازهای حج عمره از ماه آینده پس از ٩ سال خبر داد. 

وی گفت: پس از اتمام پروازهای حج تمتع با توجه به پیش‌بینی‌ها، آمادگی پروازهای حج عمره را داشتیم و درباره انجام پروازها سازمان حج و زیارت باید برنامه ارائه دهد اما طبق آخرین اخبار اولین پرواز عمره ١٣ دی ماه انجام خواهد شد. 

مدیر عامل ایران‌ایر درباره سرخط کردن هواپیمای زمینگیر این شرکت اظهار داشت: قرار بر این بود که ٧ فروند هواپیمای زمینگیر ای تی آر به ناوگان الحاق شوند که از این تعداد دو فروند آی تی آر وارد ناوگان شده و سومین ای تی آر ٢۵ روز دیگر وارد ناوگان می‌شود و ۴ فروند هواپیمای ای تی آر دیگر هم در حال تعمیر و تامین قطعات هستند.

وی درباره ورود دو فروند هواپیمای سیمرغ به بخش کارگو ایران ایر گفت: برای پشتیبانی از تولید داخل از هواپیمای ایمن و با استانداردهای صنعت هوانوردی استقبال می‌کنیم اما آخرین وضعیت این هواپیما با پلن باری در اختیار نداریم.

فرزادی‌پور در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه هواپیمای باری سیمرغ تحمیل به ایران‌ایر برای تست بوده و اگر ایران‌ایر مشتری این هواپیما بوده چطور از آخرین وضعیت این سفارش خود اطلاع ندارد، ادامه داد: هر محصول جدید براساس نیاز شرکت‌ها ساخته می‌شود. هواپیمایی جمهوری اسلامی این آمادگی را دارد که هر هواپیمایی که استانداردهای مورد نیاز برای ارائه خدمات شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی را داشته باشد، وارد چرخه کند و خرید هواپیمای سیمرغ به هیچ عنوان به ایران‌ایر تحمیل نشد.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر ایلنا مبنی بر اینکه آیا ایران‌ایر مجدد در لیست واگذاری‌ها قرار گرفته‌است، گفت: واگذاری این شرکت در بیش از  ٨ سال گذشته مطرح بوده و بطور مدام وارد لیست واگذاری و از آن خارج می‌شود. واگذاری ایران‌ایر باید تعیین تکلیف شود یا باید از لیست واگذاری به طور کامل خارج شود که بتوان برای بلند مدت برای این شرکت برنامه‌ریزی کرد با باید وارد واگذاری شود.

مدیرعامل ایران ایر  افزود: در حال حاضر واگذاری این شرکت قطعیت ندارد به دلیل پیچیدگی‌ها موضوع واگذاری بسیار سخت است ضمن اینکه همه کشور‌ها در. دنیا حتی کشورهای مدعی در بخش خصوصی ایرلاین ملی و حامل پرچم دارند و وجود یک ایرلاین ملی واجب است و این موضوع  زودتر باید تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز